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テーマ:鉄道(21838)
カテゴリ:鉄道日記
28日、練馬駅で8両編成に短縮された東急4000系4103Fに遇った。東急4000系が8両編成に短縮されるのは、東京メトロ副都心線との直通運転開始以降初めてのことと思われる。 現在4103Fは、4603号車と4703号車を抜いた8両編成で営業運転に就いている。同編成は副都心線直通開始以前にも、同様の8両編成で東横線での営業運転に入ったことがある。 1月29日の事故で東京メトロ7000系7102Fが、2月15日の事故で東急5050系5155Fと横高Y516Fが使用不能となっている現状を見ると、5155Fの代走のために編成を組み替えたという見方もできる。 On 28th, I saw 4103F set of Tokyu Corporation 5050-4000 Series, which is shortened to 8 carriages, at Nerima Station. It is first time that this unit is shortened since Tokyo Metro Fukutoshin Line going-through service started. In the present, 4103F set is in service with 2 middle carriages, 4603 and 4703, uncoupled. It was in service consisting of the same 8-carriage before the going-through service started. This carriage arrangement can be seen as one more 8-carriage unit needed instead of 5155F, damaged in an accident on February 15th. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Mar 28, 2014 11:10:18 PM
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