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カテゴリ:BabyPrincess
19日の夜、小田急1000形ワイドドア車が大野総合車両所構内で脱線事故を起こした。列車は前から3両目と4両目、そして最後尾車両の6両目が脱線。車両所を出庫しようとしていた回送列車だったため、幸い乗客はおらず、ケガ人の発生もなかった。 しかしこの脱線時に、架線が一部破損し、一時小田急電鉄全線が運行できなくなり、帰宅ラッシュを直撃した。 小田急電鉄では当初、19日中の全線復旧を目指していたが、脱線現場のポイントが大きく壊れていることが解ったため、復旧に時間がかかり、最後まで残った小田原線新百合ヶ丘~相武台前間と江ノ島線相模大野~大和間の同日中の復旧は叶わず、翌日の6:00より全線で運転を再開した。 今回の事故はポイントの上での脱線であり、工学院大学の高木亮准教授はポイントに何らかの故障が発生したのではないかと分析している。 事故が発生した6月19日は、「べびプリ」の麗ちゃんの誕生日であり、2009(平成21)年11月12日の日記で小田急1000形ワイドドア車が彼女の好きな車両の1つだと言及していた。自身の誕生日に好きな車両が脱線事故を起こしてしまったことに、麗ちゃんもさぞがっかりしていることだろう。 On the night of June 19th, a set of Odakyu 1000 Series with 1.6-metre wide doors derailed at a shunt in Ono train shed near Sagami-ono Station. Luckily, there wasn't injuries because of an out-of-service train. When the train derailed a part of catenary was broken and the supplement of electricity to the other trains temporally stopped, which made many passengers strained during rush hours. Though Odakyu Electric Railway tried the recovery, the company found the shunt broken badly, which make it become heavy going and delay the complete recovery within the same day. The railways completely recovered at 6:00 AM on the next day. Ryo Takagi, a reader/associate professor of Kogakuin University, analyzed that an trouble of the shunt lead the accident. The day the accident happened was birthday of Urara from "BabyPrincess", who mentioned Odakyu 1000 Series as one of her favourite trains in her diary on November 12th, 2009. She seems to get disappointed with the accident on her birthday. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Jun 20, 2014 08:52:50 PM
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