|
テーマ:鉄道(21806)
カテゴリ:鉄道日記
先日のブログで、2015(平成27)年12月20日に東京メトロ6000系6102Fに遭遇できなかったと書いたが、この日は1日東京メトロを楽しんできた。 この日乗車・撮影した車両の1つが、6000系と同様に廃車が進んでいる銀座線で活躍する01系の01-137Fである。同車は01-138Fが廃車されたことから当時01系唯一のVVVF制御の編成となっていた。 写真は浅草駅を発車する姿を捕えたもの。 後になって知ったことだが、01-137Fはそのおよそ1ヶ月後の2016(平成28)年1月に廃車・解体されていた。 【廃車解体27編成目】東京メトロ 銀座線01系 01-137F 廃車 渡瀬北留置線 azumatakeshiさん投稿 A YouTube video by azumatakeshi これで01系のVVVF制御車は2編成とも廃車となり、姿を消した。01-137Fは1993(平成5)年製であることから、22年という短い生涯に幕を下ろした。 この時が01-137Fへの最後の乗車・撮影となろうとは、僕は予想だにしていなかった。 As mentioned on a blog several days ago, I couldn't photograph Tokyo Metro 6000 6102F on December 20th, 2015. On that day I enjoyed travelling on and photographing Tokyo Metro carriages. One of the carriages I rode on and photographed was 01 Series 01-137F set, which was only one variable-frequency drive system set of 01 Series on that time because of the retirement of 01-138F set. This photograph was taken at Asakusa Station from the back when departing to Shibuya Station. After a couple of months later, I knew that 01-137F was scrapped on January, 2016. Two sets of 01 Series installed variable-frequency drive completely disappeared. 01-137F set, built in 1993, had had run for 22 years. I didn't expect it was last chance for me to travelled with and photograph 01-137F set. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Jul 15, 2017 03:49:14 PM
コメント(0) | コメントを書く
[鉄道日記] カテゴリの最新記事
|