068700 ランダム
 HOME | DIARY | PROFILE 【フォローする】 【ログイン】

花とイベントのブログ

花とイベントのブログ

【毎日開催】
15記事にいいね!で1ポイント
10秒滞在
いいね! --/--
おめでとうございます!
ミッションを達成しました。
※「ポイントを獲得する」ボタンを押すと広告が表示されます。
x

PR

Freepage List

Recent Posts

January 12, 2011
XML
カテゴリ:英語
Greek Mythology  Hermes and Crocus

Hermes, the god of commerce, invention, and theft, who also served as the messenger for the gods in Greek mythology, had a fiancée named Crocus.

One day, they were dating on the crest of a hill, and enjoyed riding a sled together.

When Crocus rode the sled alone, suddenly a strong wind blew, and she fell into the bottom of the hill and died on the spot.

Hermes was shocked and wept over her death.
Having lost Crocus, Hermes was overwhelmed with grief.

On the following year, Hermes went back to the place where Crocus died, and there found a lovely flower.

He named the flower Crocus promptly.


ギリシャ神話 ヘルメスとクロッカス

ギリシャ神話で 産業、発明、盗みの神であり、神々への伝令役でもあるヘルメスは、
クロッカスという名の婚約者がいました。

ある日 彼らは、丘の頂上で デートをし、一緒にそりに乗って楽しい時間を過ごしていました。

クロッカスが一人でソリに乗った時、突然 強い風が吹き、クロッカスは谷底におちて即死しました。

彼は、ショックを受け、クロッカスの死をなげき悲しみ、彼女に死なれてすっかり悲嘆に暮れていました。

翌年、ヘルメスが クロッカスが命を落とした処に行ってみると、そこに一輪の愛らしい花が咲いていました。

ヘルメスは、即座にその花をクロッカスと名づけました。

花とイベントのブログ ホームへ



にほんブログ村 花ブログへ
にほんブログ村





お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう

Last updated  January 12, 2011 01:18:46 PM
コメント(0) | コメントを書く
[英語] カテゴリの最新記事


Free Space


© Rakuten Group, Inc.