関係力(相対性)経済学RELATIVITY ECONOMICS

2004/04/29(木)22:18

教育学部経済学とは?educational economics

ぼくが教育学部に赴任して32年が経過しようとしています。ぼくは、元来、経済が嫌いでした。 そしてこの嫌いな経済を学として教育学部で教える意味。教育学部経済学とはなんだろうか? を問い続けた32年間でした。 ぼくは、元来、経済開発、経済進化、経済成長を研究していました。 近年、ようやく答がおぼろげながらえられそうです。 それは: 経済進化は人間進化を、経済開発は人間開発(発展)を基礎として初めて真の経済理解を得 られること; 経済理解は人間理解の基礎の一部であること。 人間進化human evolution と人間開発(発展)human developmentの基礎の上で、真の経済 理解と人間理解human understandingが可能です。理解は愛に通じます。 賢明な読者は、進化、開発、理解の英語の頭文字をとると、eduとなることに気づかれるでしょ う。それは教育(引き出す)の接頭辞です^^ 右の写真は昨夜の飲み会inみゆきです。 as long as 32 years has passed since i became a teachre of education faculty. though i don't like economics, i have had to teach it. i have asked myself what the economics in the education faculty is for those years. i used to be a scholar of economic development and economic growth. i have recently got an unclear answer to it. that is: 1) economic evolution on the basis of human evolution, economic development on the basis of human development should lead to the sincere economic understanding and human understanding. 2) to uderstand economy is most important to understand humanityl. understanding should bring love to you. my cleber reader must notice that the capital letters of evolution, development and understanding make edu. the photo of the right side was taken in a mini-party in MIYUKI.

続きを読む

総合記事ランキング

もっと見る