2783442 ランダム
 HOME | DIARY | PROFILE 【フォローする】 【ログイン】

今が生死

今が生死

【毎日開催】
15記事にいいね!で1ポイント
10秒滞在
いいね! --/--
おめでとうございます!
ミッションを達成しました。
※「ポイントを獲得する」ボタンを押すと広告が表示されます。
x
2016.08.06
XML
カテゴリ:
アンスリウム
昨日は妻の誕生日だったが私は病院の当直だった。妻は私の誕生日は絶対忘れないで
毎年靴とかシャツとかをプレゼントしてくれた。私といえば殆ど妻の誕生日を忘れて
いて日が過ぎてからたまに何かを買ってくるという状況であった。私もそれを反省し
て今年こそ彼女の誕生日を忘れないようにしようと心に決めた。しかしそれを忘れて
しまって彼女の誕生日なのに当直を引き受けてしまったのである。
流石に私も申し訳ないと思い、今日花(アンスリウム)を買ってプレゼントしたら
すごく喜んでくれた。私も幸せでよかったと思い、たまには彼女に感謝の気持ちを示
さなければいけないなと思った。

Yesterday was my wife's birthday, but I was on duty in my hospital. She
never forgets to give me some present  like shoes or a Polo shirt etc. on
my birthday every year. For me, I  forget her birthday always and bought
something for her after the birthday occasionally. I regret that I always forget 
about her birthday and promised never to forget this year.
 But forgetting it this year too, and I accpted the duty in my hospital on
the day although her birthday. I was truly sorry and bought her  flowers "Anthurium"
today and presented to her.
She was very pleased at the flower. I am also happy and I think that
I must show her that I am thankful  in action or in words ,sometimes.





お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう

Last updated  2016.08.08 14:38:52
コメント(6) | コメントを書く



© Rakuten Group, Inc.