328834 ランダム
 HOME | DIARY | PROFILE 【フォローする】 【ログイン】

◎かなかな日記◎

◎かなかな日記◎

【毎日開催】
15記事にいいね!で1ポイント
10秒滞在
いいね! --/--
おめでとうございます!
ミッションを達成しました。
※「ポイントを獲得する」ボタンを押すと広告が表示されます。
x

PR

Keyword Search

▼キーワード検索

Profile

kanavista

kanavista

Favorite Blog

韓国ソウル!文家の掟 shaquillさん
トモりん。のオース… トモりん。さん
cocoのロングステー… cocosaikoさん
ぱいなっぷるろーど Pineちゃんさん
あそびのカレンダー ときしの。さん

Comments

kanavista@ Re:びっくりした~~!(05/18) MKですさん >家を引っ越しひたのかと思…
kanavista@ Re[1]:お引っ越しのお知らせ(05/18) こずえさん >私はここを使わなくなって…
MKです@ びっくりした~~! 家を引っ越しひたのかと思っちゃった!! …
こずえ@ Re:お引っ越しのお知らせ(05/18) 私はここを使わなくなって久しいんだけど…
kanavista@ Re:お引っ越しのお知らせ(05/18) わはは、家の引っ越しだと思った?(笑) …

Freepage List

2004.02.27
XML
カテゴリ:まあだだよ
● 昨日の晩御飯のメニュー ●

さばそぼろ(ⓒ 栗原はるみ)
枝豆
アボカドと豆腐のサラダ
セロリのきんぴら
ルッコラとトマトのサラダ
玄米
なぜか赤ワイン(ぜんぜんこのメニューに合わない)


ってアメリカ暮らしなのに、なぜこんなしけたメニューなんでしょうか。

これには訳があります。

うちの旦那(今年 40 才)が高コレステロールだと診断されてから約 1 年。
それまで肉肉肉肉肉ったら肉ってかんじの肉食人種だったんですけど、診断後、極力肉食をやめてます。で、魚や豆腐と野菜中心のメニューにして、肉は時々チキンのみにして、8 月にやーっと正常値に近い数値が出ました。

しかし、この 3~4ヶ月というもの、少し気が緩み、チキンやチーズ類がこころもち多めだったかな。
そのせいもあるのかもしれないんですが、昨日出た検査結果では、また数値が上がってしまっていました。まだ薬を飲まなくてもいいレベルだし、努力してるんだから、と励ましたんですが、先生に怒られたらしく、あんまり落ちこむことのない彼がけっこう落ちこんでいて、かわいそうです。

コレステロールって曲者ですよね。さんざんジャンクなもの食べても低い人もいれば(私のこと)、ベジタリアンなのに高い人もいます。どなたか「これで下がった!」っていう方がいたら、うちの旦那に教えてあげてください。

ということで、これからしばらくは純和食メニュー一本に絞ります。だいすきなピザは、私だけランチにでも食べようっと。←鬼

ところで、  「毎日?」 にいろいろと大胆なお答えをありがとうございました。

え、私ですか?

私の人生のモットーは、「睡眠第一」。

週 1 回(以下)で充分です。だっていつでもできるんだもん。

チアリーダー

☆おまけ☆

ジョーク好きのアメリカ人。ときどき友達から英語のジョークのメールがまわってきます。下のはそのうちの一つです。本当は翻訳しようと思ったんだけど、
めんどうくさいので、やめました(爆)。
英語のジョークに興味のある方は読んでください(halric さん見てる~?)。内容に関して何か私でわかることがあれば、
ワッターシニーシツモンシテクダサーイ。←けっえらそーに



Somebody said it takes about six weeks to get back to normal after you've had a baby . . somebody doesn't know that once you're a mother, normal is history.

Somebody said you learn how to be a mother by instinct . . . somebody never took a three-year-old shopping.

Somebody said being a mother is boring . . . somebody never rode in a car driven by a teenager with a driver's permit.

Somebody said if you're a "good" mother, your child will "turn out good" ... somebody thinks a child comes with directions and a guarantee.

Somebody said "good" mothers never raise their voices . . . somebody never came out the back door just in time to see her child hit a golf ball through the neighbor's kitchen window.

Somebody said you don't need an education to be a mother . . . somebody never helped a fourth grader with his math.

Somebody said you can't love the fifth child as much as you love the first. . . somebody doesn't have five children.

Somebody said a mother can find all the answers to her child-rearing questions in the books . . . somebody never had a child stuff beans up his nose or in his ears.

Somebody said the hardest part of being a mother is labor and delivery. . . somebody never watched her "baby" get on the bus for the first day of kindergarten . . . or on a plane headed for military "boot camp"

Somebody said a mother can do her job with her eyes closed and one hand tied behind her back . . somebody never organized seven giggling Brownies to sell cookies.

Somebody said a mother can stop worrying after her child gets married... somebody doesn't know that marriage adds a new son or daughter-in-law to a mother's heartstrings.

Somebody said a mother's job is done when her last child leaves home... somebody never had grandchildren.

Somebody said your mother knows you love her, so you don't need to tell her . . . somebody isn't a mother.






お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう

Last updated  2004.02.27 06:44:43
コメント(15) | コメントを書く



© Rakuten Group, Inc.
X