|
カテゴリ:カテゴリ未分類
最近の学生のことをデジタル世代と呼ぶそうで、スマ-トフォンやタブレットなどに囲まれて育っているので、プリントされたテキストよりはスクリ-ン上の文字のほうが読みやすいようだ。アメリカのカリフォ-ルニア州では2020年までに大学のテキストをすべて電子化する法案が通っているという。またフロリダ州ではすでに2011年に公立学校のテキストをデジカル化する法律ができている。
このような流れの中で、先生、両親、政治家もデジタル化によってより良い教育ができると考えている。ところが専門家の研究によると、1ぺージ以上のテキストでは学生はプリントで読んだ方が情報をよりよく理解しているという。これはデジタルではスクロ-ルすることにより中断されることと関係があるようだ。 研究者らはこの違いについてさらに詳しい研究を行った。その方法は、学生に2文節 をネットとプリントで読ませて、その要旨、中心点、関連事項を質問した。その結果、次の6つことが分かった。1、学生は圧倒的にデジタルが好き。2、読む速度はデジタルがかなり速い。3、学生自身はデジタルがよりよく理解できると考えている。4、しかし実際には全体的理解はプリントの方が良い。5、要旨を理解するような一般的な質問ではデジタルとプリントの違いはない。6、しかし具体的な質問にはプリントで読んだ学生の答えの方がかなり優れている。 この実験から分かることは4つに要約できる。1、その目的によってどちらを選ぶか決めることが大切である。2、大意を理解するような目的ではどちらでも同じである。3、実験の詳細な分析から、デジタルでもゆっくり読むグル-プではプリント以上に理解していることが分かった。したがってデジタルの場合に読み飛ばさずに時間をかけて読むように指導する。4、プリントには実験では測れない利点がある。勉強や学問では本や文献を何度も読み返すことが多いが、このような場合、プリントではペ-ジを折ったり、文章に印をつけたりできる。結論的に、どんなに技術が進歩してもプリントの重要性は過小評価できないと述べている。 Today's students are seen as digital natives. They have grown up surrounded by smartphones, tablets and e-readers. They prefer reading letters on screen to in print. Carifornia passed a law requiring that all college textbooks be available in electronic form by 2020. Similarly Florida passed legistration requiring public schools to convert their textbooks to digital forms in 2011. Given this trend teachers, parents and politicians assume that digital technology will bring better results to students than printed book. But the researchers found that's not necessarily true. Students were able to better comprehend information in print for texts that are more than a page. This appears to be related to the disruptive effect that scrolling has on comprehension. They further studied the difference in college students' ability to comprehend information between on paper and digital text. After reading two passages, one online and other in print, students were asked: Describe the main idea of the texts, list key points of the texts and provide any other relevant content. They summarised the results of the test: 1, Students overwhelmingly preferred to reading digitally. 2, Reading is significantly faster online than in print. 3, Students judged their comprehension as better online than in print. 4, But overall comprehentision was better for print versus digital reading. 5, The medium didn't matter for general questions. 6, But when it comes to specific questions, comprehension was significantly better when participants read printed texts. These findings provide the following suggestions to teachers, parents and politicians: 1, The student decide which medium is better according to their purpose. 2, For some tasks, medium doesn't matter. 3, A group of students who read slower online text than printed book comprehended better information in digital version. So students could be taught not to glide through online text. 4, We sometimes put marks on lines of books and articles for questions and reflections. But it is difficult to imagine a similar engagement with online text. They say there should always be a place for print in students'academic lives, no matter how technically savvy they become. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
2017.10.22 10:10:00
コメント(0) | コメントを書く |