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テーマ:鉄道(21809)
カテゴリ:鉄道
板橋駅のD51↑(1968年2月17日、板橋、赤羽線) バック運転のD51↑(1968年12月15時頃、蕨-南浦和間) 2017年10月16日のブログで、大宮と板橋間を走るD51牽引のセメント列車の話を書きました。 今日はその補足で、写真を2枚載せました 1枚目は、板橋駅で出発を待つD51牽引のセメント列車です。 板橋駅にはターンテーブルがないので、大宮への帰路はバック運転になります。 2枚目は、蕨駅と南浦和間をバック運転で大宮方面へ向かうD51です。 【Bon appétit !】 Though rail transport had been known through limited foreign contact in Dejima, Nagasaki, the impact of model railroads brought by foreigners was huge. The British also demonstrated a steam locomotive in Nagasaki. Saga Domain (han), made a working model and planned to construct a line. But a line did not come to reality before the Meiji Restoration. (https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_rail_transport_in_Japan) お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
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