B-Boying 101 Audition
今セメもまたDeCal(Democratic Cal。UC Berkeleyの学生主導による正規授業)でB-Boying 101をやります。今セメで二回目。前回の経験に基づいて授業の進行を改良していくので、先セメよりももっと質の高い授業を目指します。さて、今日はそのクラスのオーディション。学生数の上限が40人なのに、申し込みが60件以上あって、削らないといけないわけです。これを申し込みの順番やランダムで選考するっていう手もあるんですが、リズム感や基礎筋力の面で「これはついて行けないだろう」と思われる生徒は授業進行を遅らせるので、授業効率の面も考慮してオーディションという形を取っています。先セメのオーディションではオーディション用のルーティンが若干複雑で大半がついていけなかったため、今回はかなり簡単なものにしたら、今回はなんとみんな平均的に筋がいい。おいおい、これじゃ差が付かないよ、、、と心配しつつも、授業進行が結構スムーズかも、と思えると少し希望が持てます。なんせ前回はもともと若干の経験があった一部の人達を除いて、セメスターの最後になってもまったくリズムに乗れない人、フットワークがめちゃくちゃな人がほとんどで、四ヶ月やってこれかよ。。。みたいながっかり感が一部ありました(まあ、週一だから仕方ないんだけど)。今回の目標は、(1)オンビートでステップが踏めるようになる、(2)フットワークのSix Stepがスムーズにできるようになる。ブレイクを学んだものとして最低限これだけは習得していって欲しいです。。。以下、今セメのクラス進行案です。今セメもがんばりまーす。First Day of Class* Split class into 4 groups.* Assign an instructor/TA for each group. (These groups will be rearranged after midterm.)* Introduce each other within groups.* Name each crew.* Take a group photo, and distribute the copy of photo with students’ names among instructors/TAs later. Make sure each student face is identifiable in a picture.* Teach Top-rock, Six-steps.Class Proceeding* Routines____Teach 1x8 step routine and 1x8 floor routine every week.____Add another 1x8 routine in next week.____By 4th week, students should learn 4x8 step routine and 4x8 floor routine.* Practice Battle____2on2 team battle at the end of lesson every week after 3rd week.____Select 2 players from each group, and battle.____Rotate the players every week.____Battle will include the routine learned so far, as well as freestyle.Final* Showcase by each group.* Invite students’ friends. Make it looks like a real show.Presentation Assignment* Short presentation about hiphop history, culture, anything students choose.* 2 or 3 person group.* Presentation at beginning of every class.Misc.* Give out CDs with MP3 and various styles of b-boy movie clips.* The movie clips should include:____Powermoves____East-coast style foundation footworks____Freezes____Koreans____Team routines (Korean or Japanese BOTY)