1483208 ランダム
 HOME | DIARY | PROFILE 【フォローする】 【ログイン】

Yamamoto

山本桂輔は、世界を吸引する。

<その場しのぎ工場>、<つちなぶり工場>などの「工場」を設定し、
その製品として、立体や絵画を制作する。
「工場」という枠組みに守られて、山本は世界を排除し、
自らとの関係性においてゆらめく「可能性」をまっすぐに見つめ、
ときめくことに成功する。
出来上がった作品の表象に浮かぶ不思議な光景は、だが、
結果的に世界の謎を的確に、詳細に描き出す。
山本は知らぬ間に世界にすり寄られてしまう。


Yama+Ko
"ドローイングNo. 405"


Keisuke Yamamoto absorbs the world.

Yamamoto sets up "virtually” a number of imaginary factories called
“Chicken-hearted Factory,” "Makeshift Factory” and so on, creating
objects, paintings and drawings as those factories’ products.

Protected by this framework, he succeeds in excluding the world
from the process of his execution, so that he can meet something
floating and flickering between his work and himself without any
obstacles.

However, the surface of his resulting works reveal and depict every
secret of the world precisely and in detail, regardless of his intention.


Japanese & English text by Yuki Okumura
English text proofread by Linda Dennis


---------
山本 桂輔    


1979 東京都生まれ
2001 東京造形大学彫刻科卒業
2001 第16回ホルベインスカラシップ奨学生
2003 東京造形大学大学彫刻研究生修了


個展

2003
HOMEBASE、東京


主なグループ展

2002 
「CLIP SIGN」 はざま接骨院跡、神奈川

2003
「群馬青年ビエンナーレ ‘03」 群馬県立近代美術館、群馬
「OPENING EXHIBITION」 STUDIO カタクリコ、神奈川

2004
「Field of Dreams」 Project Room / Tomio Koyama Gallery、東京
「The World is Mine」Hiromi Yoshii Five、東京


Keisuke Yamamoto


1979 Born in Tokyo
2001 BA, Sculpture Department, Tokyo Zokei University
2003 Completed Postgraduate Studies, Tokyo Zokei University
2001 Granted The 16th HOLBEIN Scholarship



Solo Exhibitions

2003
HOMEBASE, Tokyo


Selected Group Exhibitions

2004
"The World is Mine," Hiromi Yoshii Five, Tokyo
“Field of Dreams,” Project Room / Tomio Koyama Gallery, Tokyo

2003
“The 7th Gunma Biennale for Young Artists ’03,” The Museum of Modern Art, Gunma, Gunma
“OPENING EXHIBITION,” STUDIO Katakuriko, Kanagawa

2002  
“CLIP SIGN,” Former Hazama Hospital, Kanagawa


© Rakuten Group, Inc.