最新SEO業者ランキング BEST10 平成25年12月度版 最新速報! 最新SEO業者ランキング BEST10 平成25年12月度版 最新速報!
最新SEO業者ランキング BEST10 平成25年12月度版 最新速報! 今年も引き続き、ウェブマスターへの積極的な情報開示や、問題を解決するための新たな仕組み・ツールの提供が予想されます。さすがにバックリンクの詳細情報の開示までは行わないでしょうが、手動対策による順位調整の有無や、canonical の動作状況などのレポートくらいは出てくるのではないでしょうか。 AuthorRank コンテンツ制作者の評価 AuthorRank - コンテンツ著作者の評価に基づいて重要度や信頼度の重み付けを行うランキングアルゴリズムがそろそろ本格的に投入されてくるのではないでしょうか。信頼出来る著作者による、高品質なコンテンツの発見性を高めることに寄与するであろう authorship は、今日の Google の方針とも一致しており、本格投入の時期が待たれるところです。SEOの担当者は、大量サイト生産や購入によるリンクの生成の時代は終わり、今年も、来年以降も、コンテンツにフォーカスされる時代になっていくということを改めて理解すると共に、それにあわせた組織形成を行っていく必要があります。 Google Now これは個人的に注目するGoogleプロダクトとして。Googleが iGoogle を今年の11月1日で終了としたいのは、Googleの考える未来のインターネットの入り口として Google Now を位置づけたいからではないかと思います。プッシュ送信してくる情報の範囲がもう少し広がり、トランザクション系のものが増えてくるとどう検索が変わってくるのかという点で楽しみです。 ※ Google Now:ユーザーが欲しい情報を、欲しいと思うタイミングで自動的に表示する機能。 外部リンク施策(Link building) この話題は毎年展望にピックアップされるので、展望というよりは、今日のSEOの世界における中長期的なトレンド・流れとして理解をするのが妥当でしょう。個人的にこれは展望ではないと思うので、おまけとして。 引き続き Google がスパム、低品質なリンクを徹底排除するための取り組みをするのは必至であり、2012年にあれだけ騒がれたにもかかわらず、Googleから"死刑宣告"を受けているようなスパムリンクの購入によって順位を上昇・維持させることに躍起になっているSEO会社や企業は、「自分の会社だけは大丈夫」という意識を捨てなければいけません(いまこれを読んでいてまだ捨てていない時点で、もう終了していますけど)。 コンテンツ品質評価やリンク排除などの話題は、今後数年にわたり継続的に改善・改良されていく、方向性として間違いのない未来だと思いますのであえて外しています。それを踏まえて、新しい評価軸として AuthorRank の概念を入れておきました。評価軸を、ウェブサイトからコンテンツ制作者へ、制作者の評価をランキングに反映させていく、という流れは抑えておきたいですね。 そこでGoogle検索において『SEO会社』で上位表示しているサイトBEST10を発表致します。今後のSEO対策にご活用ください。 第1位 ism株式会社 東京都港区 http://www.alghds.jp/ 第2位 SEO比較第3位 アイオイクス株式会社 東京都渋谷区http://www.ioix.com/seo/第4位 SEO日記第5位 SEOブログ第6位 ism株式会社 東京都港区 http://isminc.jp/第7位 Yahoo!ブログ第8位 SEO会社のXX方第9位 株式会社ハブネット 東京都渋谷区http://www.ioix.com/seo/第10位 株式会社イノベーション 東京都渋谷区http://www.innovation.co.jp/※2013年度最終月はism株式会社に軍配が上がりました!! しかしながら、アイオイクス株式会社、イノベーション株式会社はGoogleパンダアップデート、ハミングバードアップデート後も底堅い不動の動きです。 ※ パンダアップデートというのは、Googleが実施している検索アルゴリズムの一連の改変のことです。※ハミングバードアップデート(Hummingbird)とは、Googleの新しい検索アルゴリズムに切り替えた。Hummingbirdは複雑な質問を正しく解釈できるようにすることを主眼に開発されたという。 これは「オリーブ油とバターとどっちが健康によい?」というような比較の質問に正しく答えられるようにするシステムだという。 GoogleによればHummingbirdは2009年のCaffeineアップデート以来の大規模なアルゴリズムの変更だということだ(Caffeineはスピードアップとソーシャルネットワークの情報を検索結果に含めることが主眼だった)。Hummingbirdは検索の90%に何らかの影響を与えるという。 Googleは技術的詳細についてはほとんど触れなかったが、「このアップデートでは自然言語の質問文(単語を並べた検索ではなく)を高速に解析し、それに応じた適切なコンテンツとランクを判断して回答を提供するアルゴリズムが実装されている」と繰り返し強調した。 ※ トップページにいまだSEO広告コンテンツが目立ちます。 Google検索に強い=Yahoo!検索にも強い=Bing検索に強い安定感は抜群! SEO業者で検索エンジンにかからず、オーベーチュアやアドワーズに出稿している会社は敬遠の模様です。 SEO対策ランキング BEST5 最新速報!SEO対策比較一覧 Microsoft Webmaster Tools to support Yahoo! Site Explorer Community Posted July 8th, 2011 at 12:00 pm by Yahoo! Search Categories: Developer, News/Announcements, Search, Site Explorer Starting last year we have been transitioning the backend for our organic search to the Microsoft search platform as part of the Yahoo! & Microsoft Search Alliance. The transition of algorithmic search results for Yahoo! Search result pages is complete for US, Canada, Australia, Brazil and Mexico. We plan to transition the rest of world markets later this year. In an August 2010 blog post, we said we would continue Site Explorer with a focus on new features for webmaster community, even after the transition to Microsoft platforms is complete. We listened to your feedback, and along with the team from Bing Webmaster Center looked jointly at the roadmap for the webmaster tools. Having two webmaster portals for a single source for organic results does not add enough value. Once organic results are transitioned to Bing in all the markets, we plan to shut down Yahoo! Site Explorer and Microsoft's Webmaster Tools will be the source for Bing and Yahoo! webmaster site and analytics data. The Bing Webmaster Center team has been actively adding new features over the past few months, including detailed traffic statistics and a new inbound links feature. Microsoft is also committed to build analytic reports that include Yahoo! search usage. Further details on these reports will be coming soon. You might have some questions that we will try to answer below: When will Site Explorer shutdown? We are working with Microsoft to transition organic results in all markets to the Microsoft Search platform. Site Explorer will shut down once all markets are transitioned. This is expected later this year. We will keep updating you with progress of the transition at our Search Blog. Should I start using Bing Webmaster Center? Yes, webmasters should start using Bing Webmaster Center. Does that mean that I should stop using Site Explorer? No. In a large part of the world, we have not yet transitioned to Microsoft search platform. Hence, it is important that Yahoo! continues to receive your site/sitemap submissions so that search results from Yahoo! are fresh and relevant for markets that have not switched over. In order to continue to receive relevant organic traffic from Yahoo! search results, we encourage you to continue using Site Explorer as you have in the past until we fully switch over to Microsoft search platform for organic results. Does it mean that I don't have to optimize for Yahoo! and Bing Search engines separately in the future? That is correct. We anticipate that later this year, Yahoo!'s organic results will be powered by Microsoft's search platform in all parts of the world. After that point, any optimization that you do on Bing Webmaster Center tool will be reflected in Yahoo! organic search results. Will the Site Explorer APIs be shut down? The APIs were scheduled to be shut down at the end of last year, but the timeframe has been extended for the YDN Site Explorer API up until September 15, 2011. Note: For BOSS Site Explorer APIs shut down information, scheduled for July 20, 2011, please see this April 2011 blog post. Will Yahoo! continue to crawl my website? Although the organic results will be powered by Microsoft Search platforms, Yahoo! will continue to innovate on the search experience beyond the services delivered by Microsoft. In order to provide Yahoo! users with an amazing search experience, our slurp crawlers may continue to selectively crawl websites to help support these efforts. Hemant Minocha, Product Manager,Yahoo! Site Explorer