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カテゴリ:BabyPrincess
11月6日、7日と2日続けて麗ちゃんが日記を書いてきた。彼女が2日連続で日記を書くのはほとんど当たり前のようになってしまったが…。両日とも「初恋の人」105系がJR東日本からいなくなってしまい寂しい、という内容だった。それまでは、なくなる車両・列車や主人公をはじめとするほかの家族に対する怒りや不満の内容が多かったが、今回は寂しげでいつもとは違うイメージだった。このブログにも載せたが、麗ちゃんの「初恋の人」、JR東日本の105系訓練車は7月に久里浜車、10月に新秋津車が姿を消した(訓練車は車両扱いされないため、「廃車」とは言わない)。 広島駅で並ぶ山陽本線の103系と可部線の105系 Sanyo Line 103 Series and Kabe Line 105 Series at Hiroshima 大正駅に進入する大阪環状線の201系 体質改善工事が施されている Osaka Loop Line 201 Series reinforced model at Taisho 民営化後の新型車両より、国鉄時代から走っている車両が好きな麗ちゃん。JR東日本は209系以降低予算で大量に新型車両を造り、旧型車両を一掃する方向。でもJR西日本は新型車両を導入しながらも国鉄型車両も体質改善工事を施して使い続ける企業体質だと言える。東京や仙台で見られなくなった国鉄型車両が大阪や広島ではまだ現役で走っているということが珍しくない。そのため、麗ちゃんも西へ行けば103系、105系、201系が見られて喜ぶことだろう。 最後に、麗ちゃんの日記のためにいろいろな鉄道ネタを仕入れて来る、アスキー・メディアワークスにお勤めの鉄ちゃんさんも大変だろうとつくづく思う。 On 6th and 7th, Urara wrote her diary successively. It isn't unusual that she wrote it for two successive days. These are about her first boyfriend, 105 Series training car and she is lonely for 105 Series. She usually wrote about her anger or complaint against the trains would disappear or her family including us. But this time, she looked lonely. As I wrote before, 105 Series training carriage disappeared on this July (Kurihama) and October (Shin-akitsu). Guessing from her diary before, she likes old carriages debuted in JNR era better than the one after privatisation. Though, in JR East area, the old ones were replaced by low-cost new model ones rapidly, in JR West area, the old ones are refurbished and keep in service. So it isn't rare that those which retired from Tokyo or Sendai keep in regular service at Osaka or Hiroshima. She may get happy to see 103 Series, 105 Series, and 201 Series when travelling to the west. I also feel that editors working for ASCII Mediaworks who loves railway can be busy to get some information for her diary. 「BabyPrincess」公式ブログ 2008年11月6日「去りゆく秋」 「BabyPrincess」公式ブログ 2008年11月7日「私の好きなもの。」 お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Apr 28, 2020 11:20:33 AM
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