花見友紀の「鉄道のある日常」

2020/05/23(土)22:03

51006Fを目撃

鉄道日記(1052)

大学に行く途中、下板橋駅で東武50000系電車51006Fを目撃した。これは東武東上線に50000系0番台増備再開とみてよいのだろうか? 2005(平成17)年に第1編成である51001Fがデビュー。翌2006(平成18)年に前面貫通型にした50002Fが登場したが、同時期に伊勢崎線に50050系がデビュー、これ以降伊勢崎線の50050系、東上線の50070系・50090系の増備に力をいれたため、50000系0番台の増備が途絶えた。しかし2009(平成21)年、51003Fと51004Fが造られ、増備が再開された。 2010(平成22)年になり50005Fと50006Fもデビューしたため、東上線への50000系増備が本格化したとみてよいだろう。 On my way to university, at Shimo-itabashi Station, I saw Tobu 50000 Series 50006F set, the latest set. It may mean the manufacturing of 50000 Series restart. The first-made set of 50000 Series, 51001F set, debuted in 2005. As follows, 51002F debuted on Tojo Line in 2006. However, at the same time, 50050 Series, for going-through service to Tokyo Metro Hanzomon Line and Tokyu Den-en-toshi Line, also debuted. After that 50050 Series and 50070 Series, for going-through service to Tokyo Metro Yurakucho Line, Fukutoshin Line, Tokyu Toyoko Line, and Yokohama Minatomirai Railway Minatomirai Line, and 50090 Series for TJ Liner were manufactured and 50000 Series stopped manufacturing. In 2009, after a long interval, 50000 Series restarted to manufacture. 51003F, 51004F, 51005F, and 51006F debuted. It may mean Tobu began full production of 50000 Series on Tojo Line.

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