|
テーマ:鉄道(21842)
カテゴリ:鉄道日記
583系撮影後は常磐緩行線金町駅へ移動。そこで初めて常磐緩行線を走る小田急4000形を撮影することができた。 東京メトロ千代田線の列車はJR東日本常磐緩行線と小田急小田原線・多摩線へ直通運転を実施しているが、それまで小田急電鉄の車両はJR東日本常磐緩行線には乗り入れず綾瀬駅で折り返し、JR東日本の車両は小田急小田原線・多摩線に乗り入れずに代々木上原駅で折り返し、3社の路線を通しで運行できる車両は東京メトロの車両(2016(平成28)年5月まで運行されていた6000系6101Fを除く)に限られていた。しかし2016(平成28)年3月26日のダイヤ改正より、小田急電鉄とJR東日本の車両も3社の路線で運行できるようになり、常磐緩行線を走る小田急4000形や小田急小田原線・多摩線を走るJR東日本E233系2000番台の姿を見ることができるようになった(JR東日本209系1000番台は小田急小田原線・多摩線乗り入れ対応改造されていない)。 ちなみに小田急4000形はJR東日本E233系をベースに設計された車両であることから、JR東日本と小田急電鉄で車両の仕様が揃えられている。 After 583 Series, I moved to Kanamachi Station on Joban Line local service, and there photographed Odakyu 4000 Series. I've photographed Odakyu 4000 Series several times, but it was first time to photograph it on Joban Line. The trains on Tokyo Metro Chiyoda Line go through Joban Line, Odakyu Odawara Line, and Odakyu Tama Line. However the carriages available to run on all of those lines used to be Tokyo Metro's ones (except 6000 Series 6101F set retired on May, 2016) only, Odakyu's ones don't used to go farther than Ayase Station and JR East's ones don't used to do father than Yoyogi-uehara Station. Since March 2016, Odakyu's ones and JR East's ones (except 209 Series) can operate on all of the four lines. In addition, Odakyu 4000 Series was built based on JR East's E233 Series, which makes the same specification between the two carriages on the same line.
お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Jul 18, 2016 04:19:50 PM
コメント(0) | コメントを書く
[鉄道日記] カテゴリの最新記事
|