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Mar 28, 2018
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テーマ:鉄道(21842)
カテゴリ:鉄道日記
大阪撮影旅行2日目の3月28日。この日は今回一番撮りたかった車両であるJR西日本87系気動車「TWILIGHT EXPRESS 瑞風」を撮影。

87系「TWILIGHT EXPRESS 瑞風」には大阪駅→京都駅→下関駅(山陰本線経由)の「山陰コース下り」、下関駅→京都駅→大阪駅(山陰本線経由)の「山陰コース上り」、京都駅→大阪駅→下関駅の「山陽コース下り」、下関駅→大阪駅→京都駅の「山陽コース上り」、京都駅→大阪駅→下関駅→京都駅→大阪駅の「山陽・山陰コース」の5種類があるが、3月28日から30日までの3日間は東海道本線・山陽本線・山陰本線を巡る「山陽・山陰コース」の1日目に当たる日。



最初は島本駅で、所属車庫である網干総合車両所宮原支所(かつての宮原総合運転所)から始発駅である京都駅へと向かう回送列車を撮影。島本駅の高槻・大阪方はカーブを描いており、なおかつ4本ある線路の間に架線柱がないことから、編成全体をきれいに納められることから多くの撮り鉄がカメラを構える有名撮影ポイントである。当然この日も、87系を目当てにカメラを構えていた撮り鉄が数人ホームに立っていた。



続いては新大阪駅~大阪駅間の上淀川橋梁を渡る列車を新大阪の街を背景に入れて撮影。

ここ淀川の川原もまた東海道本線(JR京都線)の有名撮影ポイントである。島本駅での撮影を終えてから淀川へ向かっても、京都駅へと向かった「TWILIGHT EXPRESS 瑞風」が新大阪駅を発車するまでに間に合うため、大阪を象徴する淀川とJR西日本の最新型車両の組み合わせた1枚を撮れた。


同じく2017(平成29)年デビューの豪華寝台車両、JR東日本E001系EDC「TRAIN SUITE 四季島」と2018(平成30)年のブルーリボン賞を争うことが間違いないだろう。


On the second day of my travel, March 28th, I photographed JR West 87 Series "TWILIGHT EXPRESS Mizukaze", what I most photographed during the travel.

"TWILIGHT EXPRESS Mizukaze" has five travel plans, two-day from Osaka Station to Shimonoseki Station via Kyoto Station and Sanin Main Line (almost along the Sea of Japan), two-day from Shimonoseki Station to Osaka Station via Sanin Main Line and Kyoto Station, two-day from Kyoto Station to Shimonoseki Station via Osaka Station and Sanyo Main Line (almost along Seto Inland Sea), two-day from Shimonoseki Station to Kyoto Station via Sanyo Main Line, three-day and from Kyoto Station to Osaka Station via Sanyo Main Line and Sanin Main Line (almost along the two seas). That day was the first day of the three-day travel.

First, I photographed at Shimamoto Station, one of the most famous photo spot because of a curve before its platform, no catenary poles between the tracks, where photographers can shoot a car set from the front to the end beautifully, while the train coming to Kyoto Station from Miyahara train shed. On that day some photographers already waited for 87 Series.

After photographing at Shimamoto Station, I moved to the riverbank of Yodogawa River, which is located in almost the middle of the railway between Shin-osaka Station and Osaka Station and also one of the most famous photo spots. While "TWILIGHT EXPRESS Mizukaze" going to Kyoto Station and coming to the bridge, I had a enough time to move. I could photographed 87 Series crossing the river, one of the well-known symbol of Osaka City, against the buildings around Shin-osaka Station.

I expect that 87 Series competes with JR East E001 Series "TRAIN SUITE Shikishima" for "Blue Ribbon Prize" in 2018.





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最終更新日  Apr 22, 2018 11:54:24 PM
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