|
テーマ:鉄道(21842)
カテゴリ:鉄道日記
有楽町駅~東京駅間にて Between Yurakucho Station and Tokyo Station 池袋駅にて At Ikebukuro Station JR東日本山手線を走るE231系電車とE235系電車のツーショットを2枚。 2015(平成27)年に量産先行車(トウ01)編成が、2017(平成29)年に量産車が登場したE235系は2018(平成30)年12月時点で、トウ30編成までの30本が落成している。2020(令和2)年春頃までに50編成が出揃う予定である。 一方、2002(平成14)年から山手線で活躍を続けているE231系は、E235系の全編成が出揃う頃までに山手線から引退する予定である。両車両のすれ違いを見られるのも、残り1年強の間となった。 2018(平成30)年、E235系の在籍本数がE231系のそれを上回り、山手線はいよいよE235系の時代に突入したと言えよう。しかしE231系もまだ現役で走っている。E231系とE235系が共に活躍している時代の記録としてこの2枚を撮影した。 I also photographed E231 Series and E235 Series on JR East Yamaanote Line. E235 Series debuted in 2015 and have been manufacturing since 2017.30 sets exists in December, 2018, and total 50 sets are manufacturing by 2020. The more sets of E235 Series start to be in regular service, the more E231 Series to be retired. Photographing both carriage on Yamanote Line can be available within about one and quarter years. In 2018, the number of existing carriages of E235 Series exceeds than that of E231 Series. The two are photographed as the record in both carriages are in service. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Apr 1, 2019 07:23:17 PM
コメント(0) | コメントを書く
[鉄道日記] カテゴリの最新記事
|