032202 ランダム
 HOME | DIARY | PROFILE 【フォローする】 【ログイン】

ゆんたく物語

ゆんたく物語

【毎日開催】
15記事にいいね!で1ポイント
10秒滞在
いいね! --/--
おめでとうございます!
ミッションを達成しました。
※「ポイントを獲得する」ボタンを押すと広告が表示されます。
x
2020年04月22日
XML
カテゴリ:カテゴリ未分類
あっさび!沖縄ぬ忌(ゆ)むコロナよ

 うちなあぬ新(みい)コロナぬ移(うち)い様(よう)や、全国んじ16位なとおいびいん。亡(ま)あちょおるっ人(ちゅ)ん、3人なやあに、死(し)ぬる割合(わいええ)や全国ぬ均しやか上(うゐい)あがとおいびいん。
 また、日本中(にふんじゅう)養生所(ようじょうどぅくる)ん、不足(ふすく)そおんでぃぬ事(くとぅ)やいびいしが、特(か)わてぃ、うちなあや、むさっとぅ不足そんでぃぬ事やいびいん。
 くぬ頃(ぐる)、日本のお、実(じゅん)にあんしゅかあなあんでぃん、医療弱(よお)ばあ国(くに)やたがやあんでぃん、思(うむ)やびいしが、あん思てぃん、あったにましなゆるむぬんあらんあいびらん。
 とぅかく、思(うみ)はまてぃ、新コロナとぅ闘(たた)からんでえないびらん。
 息(いち)じらされえ、強当(つうあ)たいする兆(しるし)やんでぃぬ事。御総様(ぐすうよう)ん、根気(くんち)補(うじ)なやあに、また、ちゅふぁあら憩(ゆく)やあに、たんきみそおり。

琉歌
揃(す)りてぃくじゅみるな
睦(むち)りたっくゎるな
閉(く)いみちるな座(ざ)や
コロナ枯(か)らし

人(ちゅ)頼(たる)がきてぃ歩(あっ)ち
人に縋(しが)てぃ生(い)ちち
他(ふか)に行(い)く道(みち)や
無(ね)らにコロナ
筆:比嘉清


【語句・訳】
​​ああ、いやなコロナよ。​
 沖縄の新コロナの感染状況は、全国16位になっています。亡くなられた方も、3人おり、至死率は全国平均を上回っています。
 また、日本中、医療機関も不足しているという事ですが、特に沖縄はとても不足しているとの事です。
 日本は本当に、これほどまでに、医療体制が脆弱だったのかと、思うこの頃ですが、そう思ったところで、急に改善されるものでもありません。
 とにかく、頑張って、新コロナと闘う他はありません。
 息苦しくなれば、重症化のサイインだとか。みなさま方も、体力を養い、そして十分な休養をとるようにしましょう。お大事に。

琉歌
揃りてぃくじゅみるな=寄り揃って密集するな
睦りたっくゎるな=睦ましく密着するな
閉いみちるな座や=部屋は密閉するな
コロナ枯らし=コロナを干し枯らせ

人頼がきてぃ歩ち=人間を頼って移動し
人に縋てぃ生ちち=人間に寄生して生き
他に行く道や=他に生きる術は
無らにコロナ=ないのかコロナ
​筆:比嘉清





お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう

Last updated  2021年12月23日 11時17分10秒
コメント(0) | コメントを書く


PR

Calendar

Keyword Search

▼キーワード検索

Freepage List

Free Space

うちなあぐの書きことばの普及に役立てればと思ってはじめました。
よろしくお願いいたします。

Headline News


© Rakuten Group, Inc.