Hi10Proがダメみたい…返送か新規購入か(^^;
暮れの出来事としてポストしたHI10roの不調の続きですGearbestから返答がありました返事は早いです、ただこんな金額のものの不具合は初めてなのでちょっと不安返信の内容はこんな感じ、Dear ******,We would like to extend our apologies for this inconvenience.Kindly refer to our warranty policy here:http://www.gearbest.com/about/warranty-and-return.htmlhttp://www.gearbest.com/about/terms-and-conditions.htmlAfter reviewing your case, please review our possible solutions:1)Return the item to us.You can return the item to us in China as per our terms and conditions indicated in the link above.Once we receive the item , we can exchange or offer a refund of 169.99 USD to your GB wallet extra point. As long as the item does not exceed the 45 day money back guarantee limit.The shipping fee for sending the product back to us will be paid by customers and is not refundable.2)Keep the item and accept a partial refund to your Wallet (credit)We can offer a partial refund of your product value which is 35 USD on your wallet.The refund will take 24 hours to process and appear in your GB wallet.This amount can be used for your future orders.In this case, you can keep the item and do not need to return it to us for this time.Learn more about wallet benefits: http://www.gearbest.com/about/gb-wallet.htmlCheck out to use points: http://www.gearbest.com/about/about-points.html?157wrewBefore making any decision, please consult the local post office to know the price of returning the item and inform us about it.Our address is in Shenzhen city, Guangdong Province, China.I look forward to hearing from you at your earliest convenience with your decision.Thank you for your understanding.We hope to resolve this issue as soon as possible and wish you a happy holiday season.WallisGearbest Customer Servicehttp://www.gearbest.com/ とのこと…要約すると迷惑をかけてすみませんこの問題を解決する手段…1.返送してもらいGearbestに到着したら交換か返金の手続きをしますただし返送手数料はユーザーの負担ですまたGearbestからの返送は普通便になり、高速便を希望なら料金が発生します2.商品を返送しないで、35$の返金をGearbestで使える形で返金する返金には1日程度時間がかかる…後はそのことに関する注意です(翻訳が面倒なだけとも言う)で、当然のように、最初は返送して交換してもらうつもりで…いたので返送用のRMA番号の入った用紙をもらいましたよRMA=Return Merchandise Authorization(Wikiより)日本郵便のEMSの準備(専用の貼付封筒が要るとはいえPCでプリントできるのね)書類を作成して、荷造りして、発送準備完了…で、料金を調べた…今かよ?…という気もしないでもないけど…結果代金は日本→中国 EMSで3800円 普通便でも3000円…(* *)で、戻りも高速便を利用して往復したらいくらよ…3800円X2=7600円?いや実際にはそんなにかからないと思うけど、仮にこの金額に返金の35$を足すと10000円くらいになっちゃうじゃん!しかも往復の時間がかかる…まあ、一ヶ月位はかかる覚悟でしょうね、行って来いだしで、調べるとHi10Proを16000円弱で売ってます年末特価だか新年特価だかでしょうこれを買っちゃえば、手元の物が補修部品になると考え直した問題は返金のポイントが間に合うかどうか…特価は日本時間で元旦の朝10:00頃には残り時間1日と8時間位で残り80台位と表示されていたのでポイントの返金待ちにすることにしました。で、2日の夜 23:00の時点で残りは数時間で残り40台くらいになっちゃいましたそれで、ポイントのバックはまだでしたが、発注しちゃいました。絶対に時間に間に合って起きる自信がなかったし…どうもこの終了時間が曖昧な気がしてね。起きてから確認してみたら案の定17555円に上がってましたそしてその後夕方になってポイントバックしたよ~の連絡が入りました…困ったポイントを使うネタがないじゃん(^^ゞ新しいのが到着したら、イメージバックアップを全書き戻しに挑戦しようかとか考えてます。そのために何個か作ってあるし環境をまた作るのは面倒なのでね。と言うことでまたしても「到着しないよ~」が続くかもしれません