491413 ランダム
 HOME | DIARY | PROFILE 【フォローする】 【ログイン】

芝生化奮闘記

【毎日開催】
15記事にいいね!で1ポイント
10秒滞在
いいね! --/--
おめでとうございます!
ミッションを達成しました。
※「ポイントを獲得する」ボタンを押すと広告が表示されます。
x

PR

August 31, 2005
XML
カテゴリ:芝生
昨日グリーンフィールドである年輩の方が犬を連れて遊んでいました。

彼が裸足でした。ずっと笑顔のままでしたので、よほど気持ち良かったでしょう。

近くで遊んでいた小学生の子が靴を履いていたので、裸足になってみたらとの誘いに対して、「いやだ、草が痛いもん」と断られた。

その子が自分の経験からそう言っているのはでなくて、ただ親からそう思わされているに違いないと思って、お母さんに「貴方が裸足になって子供に痛くないところを見せ上げてて下さい」と言いました。

嫌々応じたお母さんでしたが、娘さんがそれならと自分も裸足になったとたん、顔の表情が変わりました。笑顔がまぶしかった。

香港の夜景が百万ドルの夜景と言いますが、昨日の子のその笑顔が一億ドルの笑顔に見えました。

I revisit a theme discussed in an earlier entry. An elderly gentleman was at Greenfield yesterday with this Golden Retriever.

He was wandering around barefoot, with a smile in his face, obviously enjoying the feel of grass underfoot.

Close by a young primary school child was with her mother, but both were wearing their shoes. When I suggested to the child that she could go barefoot, she refused with the comment that grass hurts.

Knowing she was not speaking from experience but was merely repeating something her mother has told her, I asked the mother if she would remove her shoes to encourage her daughter to do the same.

Somewhat reluctantly, the mother agreed, and the daughter followed suit. As soon as her bare feet touched the soft grass, the daughterユs face was lit up with a remarkable smile.

People talk of the Hong Kong night scenery as being worth a million dollars. If so, then the childユs smile was worth one hundred million dollars.





お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう

Last updated  August 31, 2005 08:11:28 AM
コメント(0) | コメントを書く
[芝生] カテゴリの最新記事


Keyword Search

▼キーワード検索

Profile

Kiwias

Kiwias

Freepage List

Favorite Blog

幻の紅茶『シレット… 航勇さん
らぐびーあにまる … さんぼkatzさん

Comments

背番号のないエース0829@ 芝刈り 「沖縄県立八重山農林高校」に、上記の内…
grannmama@ Re:芝生と動物・Grass and animals(01/20) 犬だって気持ち良い場所は知っています。 …
Kiwias@ さんぼさん いいよな。本当に凄かった。緊張し、興奮…
さんぼkatz@ Re:最後まで立っていられたのは・Last man standing(10/24) 今NZに居ます!!! オークランドのパブリッ…
航勇@ Re:平常心・Staying calm(10/15) 今日はクーパーが怪我したので勝てた気が…

© Rakuten Group, Inc.
X