000000 ランダム
 ホーム | 日記 | プロフィール 【フォローする】 【ログイン】

愛・感謝 きっと大丈夫!何とかなる!

愛・感謝 きっと大丈夫!何とかなる!

【毎日開催】
15記事にいいね!で1ポイント
10秒滞在
いいね! --/--
おめでとうございます!
ミッションを達成しました。
※「ポイントを獲得する」ボタンを押すと広告が表示されます。
x

PR

フリーページ

楽天カード

キーワードサーチ

▼キーワード検索

プロフィール

台北縣

台北縣

カレンダー

カテゴリ

お気に入りブログ

英語はダジャレで覚… Super源さんさん
ドリームマスターバ… ドリームマスターバク(^ω^)さん

コメント新着

ララ@ Re:ララさん(01/13) なるほど・・・ありがとうございました。 …
台北縣@ ララさん 書き込みありがとうございました。私は気…
台北縣@ 海1997風さんへ 書き込みありがとうございます。誰も見て…
海1997風@ (*・ω・)ノ*・ω・)ノ*・ω・)ノドモドモ パスコの応募シールをヤフオクで大量に落…
ララ@ Re:シンクロニシティ(共時性)^^(01/13) いつも本当に勉強になるなぁと拝見してい…

バックナンバー

2005.08.09
XML
カテゴリ:心理学
こんにちは。今日は「男のプライドなんか捨てた方が良い」というお話です。女性って良く人に聞けますよね?知らないことがあると、知っていても確認のため聞けますよね?でも男性って変なプライドからかすぐに聞けないんです。道に迷っても「俺が分かっている」とか言って周りの人に聞こうとしないんです。女性は違って、すぐに周りの人に聞いて道に迷っても何とかなるものです。男性は聞くと負けたと思うらしく聞けないのです。聞いて、すっきりしたらどんなに楽なことか。私は韓国ソウルを一人で歩いているときに地下鉄で迷って韓国人に道を聞きました。何を言っているのか分かりませんでしたが、指の方向や雰囲気で道が分かって気が楽になりました。海外に行くとプライドなんか脱ぎ捨てないと生きていけません。だって、海外で道に迷い続けたら、、、。笑 帰国できませんから!!残念!!(波田陽区風)笑 聞いたら気が楽になるんです。だから変なプライドは持たない方が良いと思います。実は素直に他人に聞ける人は周りから「謙虚な人だ」とか「器量がある」と見られたりするんですよ。だから、知っていても聞いた方が良いですね。関西のおば様方は聞くことが多いと思います。聞くことによって会話を楽しんでいる雰囲気もありますが。笑 あのノリは大好きです。笑 関西のおば様方はお茶とお菓子を常に持ち歩いて知り合った人とすぐに仲良くなるって本当ですか?テレビでやっていました。私は東京に住んでいるので分かりませんが。ではまた。^^ 

Hello. It is the talk "it is better to throw away in a man's pride etc." today. a woman can ask people well -- if it may not know, even if it knows, it can be heard for a check -- also coming out -- a male cannot hear it from strange pride immediately. Even if it loses its way, "my understanding" and a word do not tend to ask a surrounding man. A woman is different, and even if it asks a surrounding man immediately and loses its way, she becomes somehow. Seemingly a male will think that he lost when it was heard, and cannot hear it. Is it however easy, when hearing it and feeling it refreshed? While he was walking along the South Korean soul alone, I strayed by subway and asked South Koreans the way. Although it did not understand what is said, the way was found in the direction and atmosphere of a finger and mind became easy. It cannot make a living, unless it will take off in pride etc., if it goes to overseas. If it continues losing its way as overseas smile Since it cannot go back Regrettable!! (the Hata youku -- a style) Smile Mind will become easy if it is heard.!! Therefore, I consider strange pride as it is better not to have. It is expected that in fact, those who can ask others obediently have "he is a humble person" and "personal appearance from the surroundings." Therefore, it is better to hear it, even if it knows. I consider [ being heard in many cases and ] the method of Mr. [ women ] of Kansai. There is also atmosphere which is enjoying conversation by hearing it. Smile That laver is favorite. Smile Is the method of Mr. [ women ] of Kansai true in relations becoming good immediately with the person who always walks around with tea and sweets and got to know them mutually? It was doing on television. Since I live in Tokyo, I do not understand. then -- see you again . ^^





お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう

最終更新日  2005.08.09 15:58:54
[心理学] カテゴリの最新記事



© Rakuten Group, Inc.
X