|
テーマ:鉄道(23025)
カテゴリ:鉄道日記
東武鉄道好き、そして平野綾さん好きの皆さん、お待たせしました。 僕が撮影した東武伊勢崎線北千住駅の写真を本日大量公開。 Today, I show you a plenty of photographs of Kita-senju station on Tobu Isesaki line. 1階ホーム Platforms at grand/1st floor 4番線に停車中の100系電車「スペーシア」 Limied express SPACIA stopping at track 4 4番線を発車する200系電車「りょうもう」 Limited express Ryomo leaving from track 4 3番線にやってきた古豪車8000系電車 Tobu 8000 Series arriving at track 3 1番線を発車する東急8500系電車 Tokyu 8500 Series being ready to depart from track 1 4番線に到着した東急5000系電車 Tokyu 5000 Series getting to track 4 4番線に停車中の6050系電車 Tobu 6050 Series stopping at track 4 モニターによる発車案内 1~4番線に設置 3・4番線の中程に位置するam/pm Convinience store am/pm at the middle of track 3 and 4 3・4番線の牛田寄りにある立ち食い蕎麦屋 Soba stand at track 3 and 4 1階ホームは東武線・半蔵門線・田園都市線列車が来るホーム。昔は1・4番線が東武線列車、2・3番線が日比谷線列車が発着していたが、混雑が酷かったため1997(平成9)年3月に日比谷線ホームを3階に移して今では浅草・中央林間発着の列車のみが来る。3・4番線ホームには小さなコンビニ(am/pm)やそば屋が店舗を構える。 Kita-senju has 4 tracks on grand/1st floor and 3 tracks on 2nd/3rd floor. The tracks on grand/1st floor is for Isesaki Line, Tokyo Metro Hanzomon Line, and Tokyu Den-en-toshi Line. Track 1 and 2 is for trains go to Nikko, Kinugawa-onsen, and Isesaki. 3 and 4 is for trains go to Asakusa and Chuo-rinkan. On track 3 and 4, there are small convinience store and soba stand. 「伊豆のなつ号」と駅名標 The station sign and "Izu no Natsu go" 平野綾さんファンの皆さんには夢のような光景だが、北千住駅に「伊豆のなつ号」が来るのは当たり前のこと。田園都市線・半蔵門線列車は押上駅から東武伊勢崎線に入り、南栗橋もしくは久喜まで直通する。 渋谷では東横線と田園都市線を乗り換えるときには一度改札を抜けなくてはならないが、ここ北千住駅では両線が改札を抜けずに乗り換えられる。 It seems to be like a dream that "Izu no Natsu go" stops at Kita-senju for Aya Hirano fan. But it is regularly seen. Den-en-toshi line & Hanzomon line trains come from Chuo-rinkan go through Tobu Isesaki line from Oshiage. At Shibuya, if we transfer from Toyoko line to Den-en-toshi line, we have to exit the gate, but at Kita-senju, we don't have to do it to change. 東武鉄道がここから始まったことを示すゼロキロポスト Zero kilometre post, the sign for start of Tobu Railway 1899(明治32)年、東武鉄道は北千住駅~久喜駅が開業したことからその歴史が始まった。北千住駅は東武鉄道をその始まりから現在まで見守り続けてきた歴史ある駅なのだ。 In 1899, Tobu Railway started there to Kuki Station, so Kita-senju has been since it opened. 下り特急ホームに停車中の200系「りょうもう」 Ryomo stopping at limited express track 大規模改良工事の完成とともに、1番線の小菅方には特急専用ホームができた。日光・鬼怒川方面の「スペーシア」「きりふり」「ゆのさと」、東武宇都宮方面の「しもつけ」、そして赤城・伊勢崎・葛生方面の「りょうもう」はこのホームに発着する。中間改札で仕切られていて、特急券・入場券を確認される。 Over the track 1 is the one for limited express Spacia, Ryomo, Shimotsuke, Kirifuri, and Yunosato toward Nikko, Kinugawa, Tobu-utsunomiya, and Akagi opened in 1997, when the renovation was completed. If you want to go there, you need the limited express or entrance ticket and take a station staffs' check. 3階ホーム Platforms at 2nd/3rd floor 3階ホーム全景 The view of track 6 and 7 6番線を発車する東急1000系電車 Tokyu 1000 Series leaving from track 6 7番線に停まる20000系電車 Tobu 20000 Series stopping at track 7 北千住駅は1997(平成9)年3月に大規模な改良が行われ、日比谷線列車は3階の6・7番線から発車する。同じ3階の5番線は日比谷線からの直通列車が発着する。 東急東横線から乗り入れて来る同社の1000系は東武への乗り入れは行われず、すべてが北千住で折り返してる。また、東武からの20000系シリーズも東横線へは乗り入れず中目黒で折り返している。 After the renovation in 1997, platforms for Hibiya line, track 5 to 7 on 2nd/3rd floor, was opened. Tokyu 1000 Serieses from Toyoko line don't go through to Isesaki line, and Tobu 20000 Series don't do to Toyoko line, either. 2階コンコース Concourse at 1st/2nd floor 2階は改札口と駅ナカ店舗を持つコンコース。北千住駅の駅ナカ店舗は2階と地下に軒を出し、2階はドトール、朝・昼・夜で異なるメニューを出すカフェ「at EASE」、回転寿司屋、書店、宝くじ売り場などがあり、地下にはスターバックス、薬局などが出店。食べ物系の店がかなりあるため、1日いても朝・昼・夜で違う店の食事を楽しむことができる。 1st and underground floor is the concourse and some "Ekinaka" shops, which are Doutor Coffee, the cafe named "at EASE" where you are served different dishes from hour to hour, conveyor-belt sushi bar, book store, and lottery stand, etc., and at the underground floor, there are Starbacks Coffee and drug store etc.. I want to say you can eat many foods there and stay this station because of many restaurants and stores. 地下連絡通路 Underground floor 地下通路ではJR常磐線・東京メトロ千代田線ホームと改札を抜けずに乗り換えることができる。 The underground floor connects Joban and Chiyoda Line's platform and you can transfer these 2 lines without any gates. 撮影日 - 2004(平成16)年7月31日、2007(平成19)年6月29日、2007(平成19)年8月4日、2008(平成20)年3月23日 お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Apr 6, 2020 10:23:58 PM
コメント(0) | コメントを書く
[鉄道日記] カテゴリの最新記事
|