|
テーマ:鉄道(23025)
カテゴリ:鉄道日記
大学からの帰りに一度東松山まで出てから、6月14日改正で誕生した快速急行列車に川越市駅まで乗った。車両は最新の50090系50094F。クロスシートでの登場だった。 武蔵丘陵森林公園や秩父方面からのハイキング客の帰りの電車として登場したが、TJライナーの送り込み、折り返しも兼ねている。車内LEDはクロスシートでも見やすいように乗務員室上や車両間の仕切り戸の上にも設けられている。 50090系の乗り心地は、揺れが少なく結構よかった。 On my way home, I travelled on a rapid express train on Tobu Tojo Line from Higashi-matsuyama Station. Because rapid express doesn't stop at Takasaka Station, I had to go to Higashi-matsuyama once. Rapid express trains started their regular service on June 14th, 2008. The train I travelled on was 50090 Series, the train for TJ Liner, 50094F with transverse configuration. This is the train for hiking use, but this is also a shuttle service of TJ Liner. I felt that 50090 Series is comfortable because of little jolting. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
[鉄道日記] カテゴリの最新記事
|