|
テーマ:鉄道(23025)
カテゴリ:鉄道日記
14日、夕方の「学生ラッシュ」を避けるために森林公園から50090系の快速急行に乗ったのだが、そこで50090系の特徴を改めて確認した。中吊り広告が1つもないということだ。空いている新型車両のクロスシートに座っての快適移動も好きなのだが、今の僕には中吊り広告のない東武電車は寂しい。ななちゃんに会えないのだから。 本線系統の快速・区間快速で活躍する6050系にも中吊り広告はない。こちらもボックスシート車で特急料金要らずで日光・鬼怒川へ約2時間の快適な旅が楽しめるが、今の僕としてはななちゃんがいないということから少しばかり寂しいイメージだ。 今の東武電車はロングシートの通勤型ではななちゃんに会える楽しみがあり、クロスシート・ボックスシートの50090系・6050系では快適な移動を楽しみにするとよい。それが僕の今の答えだ。 I got on rapid express from Shinrin-koen to avoid being crowded. On the train, I noticed that 50090 Series has no hung advertisements again. I like sitting on a seat in the not crowded new train, but I am not quite happy with Tobu train with no hung advertisements. Because I can't see Nana's advertisement. 6050 Series, known as rapid and section rapid train on Isesaki and Nikko Lines, also has no hung advertisements. We can enjoy two hours trip from Asakusa to Nikko and Kinugawa. But now, I feel it is not entirely satisfactory because there is no advertisements in it. Now, I think Tobu Line trains with hung advertisements and the other one with cross or box seat have different pleasure. In the one with advertisements, I can see Nana. In the one with cross or box seat, I can enjoy long comfortable trip. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Apr 19, 2020 03:41:48 PM
コメント(0) | コメントを書く
[鉄道日記] カテゴリの最新記事
|