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2023.12.10
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カテゴリ:Web3

Which Players Should Get Paid?
どのプレーヤーが支払われるべきか?

There will likely be different paid roles in the future of gaming. Content creator streamers/influencers, game developers/mod creators and esports players have already been paid in the traditional gaming industry but web3 gaming might enable them to get paid more and in a more transparent way.
ゲームの未来には、さまざまな有給の役割が存在する可能性があります。コンテンツクリエーター、ストリーマー/インフルエンサー、ゲーム開発者/MODクリエーター、eスポーツプレーヤーは、従来のゲーム業界ではすでに報酬を受け取っていますが、Web3ゲームにより、より多く、より透明性の高い方法で報酬を受け取ることができるようになるかもしれません。

But more importantly, the new breed of paid participants itself will also be divided into 2 main categories; blue-collar paid players and white-collar paid players. Blue-collar players are those that grind to level up a character or earn items — e.g. Axie scholars.
しかし、もっと重要なことは、新しいタイプの有料参加者自体も2つの主要なカテゴリに分けられることです。ブルーカラーの有料プレーヤーとホワイトカラーの有料プレーヤー。ブルーカラーのプレイヤーとは、キャラクターをレベルアップしたり、アイテムを獲得したりするために肉体労働者のことで、例: アクシー奨学生。

White-collar paid players can potentially add value to a game and can validate the hypothesis that paying players will result in larger and more sustainable franchise value created for games. The main role of white-collar players would be providing necessary (and natural-feeling) social interactions to make other players spend more time and money within the game.
ホワイトカラーの支払われたプレーヤーが潜在的にゲームに値上がることができて、そしてより大きホワイトカラーの有料プレイヤーはゲームに価値を付加する可能性があり、プレイヤーにお金を払うことによってゲームに生み出されるフランチャイズの価値がより大きく、より持続可能なものになるという仮説を検証できます。ホワイトカラー プレイヤーの主な役割は、他のプレイヤーがゲーム内でより多くの時間とお金を費やせるように、必要な (そして自然な感じの) 社会的交流を提供することです。

Twitch is the most popular video game streaming platform but “Just Chatting” is consistently the most popular category, bypassing billion-dollar gaming franchises. Social is the strongest retention source and is ultimately the main driver of 10yr+ gamer retention curves. (h/t Igor Bazhanov)
Twitch は最も人気のあるビデオ ゲーム ストリーミング プラットフォームですが、数十億ドル規模のゲーム フランチャイズを無視して、「Just Chatting」が常に最も人気のあるカテゴリです。社会的交流は最も強力な保持源であり、最終的には 10 年以上のゲーマー保持曲線の主な推進力となります。 (h/t イーゴリ・バザノフ)


It is likely that jobs requiring social skills won’t be replaced by robots in the near future — we probably won’t need drivers, cashiers, waitresses, real estate agents, pharmacists but we will still need caregivers, psychologists, etc. AI will help guide pattern recognition and more tailored guidance for these service providers but humans will still desire social interaction.
社交技術を必要とする仕事が近い将来ロボットによって置き換えられることはなさそうです 我々はおそらくドライバー、レジ係り、ウエートレス、不動産業者、薬剤師を必要としなくなるでしょうが、我々はまだ介護者、心理学者などを必要とするでしょう。 AIは、これらのサービスプロバイダがパターン認識といっそう特別仕立ての指針を指導するのに役立つでしょうが、人々はまだ社会的交流を願望するでしょう。

A16z-backed EPal is a great example representing the future of gaming white-collar players. EPal provides a platform where players can pay other players to play games together — EPal calls it teammates on demand!
A16zが支援するEPalは、ゲームホワイトカラープレーヤーの未来を象徴する好例です。EPalは、プレイヤーが他のプレイヤーにお金を払って一緒にゲームをプレイできるプラットフォームを提供します—EPalはそれをオンデマンドのチームメイトと呼んでいます!




Disclosure: EPal was a previous client of Vader Research.
開示: EPal はベイダーリサーチの以前の顧客でした。

Through the VIP night club example, our main aim was not to recommend games to target male players by using female players as baits, the idea behind this article is to optimize the allocation of financial incentives in the hands of the right players to maximize game franchise value.
VIPナイトクラブを例にとると、女性プレイヤーを餌にして男性プレイヤーをターゲットにしたゲームを推奨することが主な目的ではなく、この記事の背後にある考え方は、ゲームフランチャイズの価値を最大化するために、適切なプレイヤーの手にある金銭的インセンティブの配分を最適化することです。

4X strategy games is a genre where the average whale spend is substantial — players mostly spend because they want to feel powerful, dominant and socially connected. The whales might share a guild with non-whale players where non-whale players are dependent and appreciative of the whale. This social dependency of existing guild members and rivalry between multiple guilds are some factors that make the whale spend more. If there were more of those social interaction resources, would there be more whales, or higher average whale spend?
4Xストラテジーゲームは、クジラの平均的な支出がかなりの額を占めるジャンルであり、プレイヤーは主に、パワフルで支配的で、社会的つながりを感じたいために支出します。クジラは、クジラ以外のプレイヤーがクジラに依存し、クジラに感謝しているギルドを共有する可能性があります。既存のギルドメンバーのこの社会的依存と複数のギルド間のライバル関係は、クジラをより多く消費させるいくつかの要因です。もし、こうした社会的交流のリソースがもっとあれば、クジラの数が増えたり、クジラの平均支出額が増えたりしただろうか?

Metacast podcast host Nico Vereecke gave an example of how he got satisfied when he heard the scream of a player he virtually killed while playing a shooter game. If more of the virtually killed players screamed, would Nico spend more time and money within the game?
MetacastポッドキャストのホストであるNico Vereecke氏は、シューティングゲームのプレイ中に仮想的に殺したプレイヤーの悲鳴を聞いたとき、どのように満足したかの例を挙げました。仮想的に殺されたプレイヤーがもっと悲鳴を上げたら、ニコはゲーム内でより多くの時間とお金を費やすでしょうか?

A close friend plays Clash Royale regularly and every time she loses a game if the opponent sends a sarcastic emote, she gets frustrated and immediately wants to replay — which increases the average time she spends per session. What if more opponents sent emotes? Would she spend more time and money within the game?
親しい友人はクラッシュ・ロワイヤルを定期的にプレイしており、対戦相手が皮肉な大げさな振る舞いを送ってきた場合にゲームに負けるたびに、イライラしてすぐにリプレイしたくなり、セッションあたりの平均滞在時間が長くなります。より多くの対戦相手がスタンプを送ったらどうなるでしょうか? 彼女はゲームにもっと時間とお金を費やすでしょうか?

In short, those who should be getting paid either should be the ones that add value to the ecosystem by increasing other players’ retention/monetization so they can numerically justify for what they are getting paid or they should be the ones that will end up spending more than they got paid.
要するに、報酬を得るべき人は、他のプレイヤーの維持/収益化を高めてエコシステムに価値を付加し、彼らが報酬を得ていることを数値的に正当化できるようにするか、または彼らが支払われるよりも多く費やすことになる人になるべきかのどちらかです。

Not all games will have an emphasis on social and in some cases, rewarding competitive players might have a higher ROI impact than rewarding social players. There is no one size fits all rule. This article was written to inspire game developers on how to allocate their limited incentives/resources in a blockchain-fueled open economy ecosystem.
すべてのゲームがソーシャルに重点を置くわけではなく、場合によっては、競争力のあるプレイヤーに報酬を与えることが、ソーシャルプレイヤーに報酬を与えることよりもROIに影響を与える可能性があります。万能のルールはありません。この記事は、ブロックチェーンを燃料とするオープンエコノミーのエコシステムにおいて、限られたインセンティブ/リソースをどのように配分するかについて、ゲーム開発者を刺激するために書かれました。。

Disclaimer
免責事項

None of this is financial advice. If you want to learn more about Web3 Gaming, follow Vader Research on Twitter and Spotify. If you want Vader Research to consult with your team on tokenomics, economy management and investment management, please reach out on Twitter.
これはどれも金融アドバイスではありません。Web3 ゲーミングについてもっと知りたい方は、TwitterSpotifyでヴェーダ―リサーチをフォローしてください。トークノミクス、経済管理、投資管理について、ヴェーダ―リサーチにあなたのチームと相談してもらいたい場合は、Twitterでご連絡ください。

 

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Last updated  2023.12.11 09:38:23
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