154032 ランダム
 ホーム | 日記 | プロフィール 【フォローする】 【ログイン】

Enjoy Reading Club

Enjoy Reading Club

PR

キーワードサーチ

▼キーワード検索

プロフィール

ねお7808

ねお7808

カレンダー

楽天カード

お気に入りブログ

Bright English Club katakurihanaさん
Dreams Come True~☆… sazaechanさん
春子のお着物生活&… うさぎの春子さん

コメント新着

ねお7808@ Re[1]:暗記に頼らなくなる。(11/30) sazaechanさん、ご無沙汰しております。 …
sazaechan@ Re:暗記に頼らなくなる。(11/30) ねおさん、こんばんは 遊びと一緒ですね…
ねお7808@ Re[1]:覚え書き・文法とか。(08/29) ご無沙汰しています! お元気そうでなによ…
Igarashi@ Re:覚え書き・文法とか。(08/29) ねおさん、お久しぶりです! Katoさんの所…
ねお7808@ Re[1]:英語感覚を育てよう。(目に見えない蓄積)(11/17) Tsubasaさん、コメントありがとうございま…

フリーページ

ニューストピックス

Enjoy Reading Clubの紹介


今までの英語学習の枠からちょっと外れて、楽しい、気楽な事にこだわってみませんか? 楽しい、気楽な事はどんどんスポンジのように吸収していきます。ゆっくりと溜まっていき、溜まった事が多岐に渡りリンクして溢れてきます。

このようになるには量しかない。だから時間もかかるりますが、じっくり溜まったので逃げていかない。楽しい、面白いから続く。続くからたくさんの量になっている。多読・多聴を楽しんでいるうちに、いつの間にか変わったと感じるようになるのがTadokuです。

心がおもむくままやりたい事をやっていく。そういう自発的な流れをサポートします。

スチュエーション描写をしっかりと感じ取れる本(本の世界に自分が入り込んでしまうような)リズムや波動のある自然な英語の本にたくさん触れ、本の世界に感動したりする。その感じる心が大事で、それが蓄積されてあふれ出てきます。大人であろうと子供と同じようにやさしい絵本からスタートします。

多読と同時に、チャンツ、シャドーイング、音読などサポートします。英語を通してコミュニケーションができる、英語が使えるようになる為にはどうするか?を追及していきます。

 
<多読三原則>・・・英語の本を読む時の基本ルールです。

1.辞書は引かない
2.わからないところは飛ばす
3.自分に合わないと思ったら、すぐ投げる

※会話レッスンのみはお引き受けしておりません。多読が柱でプラス音系・英会話でお引き受けしています。その方に合ったレッスン構成を心掛けています。
レッスン時間は、月~金 夕方6時半終了の時間内で受け付けています。


多読に関しては

NPO多言語多読 (酒井邦秀氏)
めざせ100万語!多読で学ぶSSS英語学習法 

こちらのHPをご覧ください。


このブログで紹介している本は楽天ショップにつながっています。購入をされる場合は、アマゾンか紀伊国屋Webなどで値段を比較してからお買い求め下さい。

ブログは日記みたいなもので英語以外も思った事があれば書いています。興味がない方はスルーして下さい。

多読支援をしたいと思っていらっしゃる方は是非、お読みください。私の元を巣立ったAiちゃんが大学で書いてくれたものです。常にこうありたいと思っています。

What is a good English teacher?

When I met her for the first time, I was a high school student. I didn’t like my English class at that time. I believed that English which was taught at high school was just for entrance examination for universities because all I did was translation, complicated grammar, and difficult vocabulary which I would never use in daily conversation. However, what I wanted to learn was not English for examination, but English as a communication tool. My goal as an English speaker has always been to be able to have natural conversation with native speakers. One day, I realized that my speaking skill couldn’t reach this level just by studying at school. I needed my private English teacher who could teach me real language. Then, I met her. She completely changed my idea toward teachers.

Now, I know teachers are one of the most important aspects when students learn a language. My private English teacher showed me how teachers should be. Many English teachers in Japan don’t have enough experiences to teach. Good teachers need many experiences and extensive knowledge, and even more importantly, teachers should be always on equal footing with students.

Good English teachers don’t push. For example, one teacher might believe that singing English songs is the best way to memorize vocabulary. Therefore, her class involves singing time. However, one of her student is very shy, so he rarely sings in her class. She gets cross at his attitude, so she tries to make him sing. Good English teachers never push their ideas to students, but they suggest what they expect them to do. They always ask for student’s consent. Good teachers ask students first even when they decide textbooks. These teachers can respect student’s characters as well, so they are good at expanding student’s personality.

Good English teachers don’t give quizzes. In many Japanese high schools, students have to take vocabulary quizzes. Even though the purpose of these quizzes is to enlarge their vocabulary, but students memorize words just for the quizzes. Therefore, they can’t expand their vocabulary as a long term, and it’s very easy to forget vocabulary which is crammed just for quizzes. Without the test, they actually acquire a large number of words, and someday these language abilities will explode by chance. For example, imagine that there is a girl who was poor at English at first. However, she met a wonderful teacher, and she found that reading many picture books was the most suitable way for her to learn English. She continued to read, and she enjoyed it very much. When she met a foreigner after this process, she enjoyed talking with him for a long time. She could talk with him more fluently than before. If students enjoy the language and continue to learn, there is no need to take quizzes.

Good English teachers don’t teach, but they support. When students learn a language, they certainly require basic vocabulary and basic grammar. However, they surely reach enough level to learn by themselves without teachers although the periods they need is up to each student. Therefore, the job for teachers is to lead students to discover how to learn by themselves. They support their students by suggesting some materials, which should be suitable for their level. For example, it’s dangerous to assume that picture books are so easy to read that they’re for beginners. Picture books are not always easy because vocabulary that is used in books is for native speakers, so they are sometimes difficult for Japanese.

Good teachers should recognize the actual level of the materials, and they should be able to suggest materials of the right level to students based on their ages and their level of English. Therefore, good teachers who can support suitably can motivate students well. Students realize that the harder they work, the more they improve their abilities. Teachers don’t teach, so student’s improvement depends on their motivation.

The most important thing when students learn a language is to enjoy learning and to continue. The subject they are interested in is easy to remember, and hard to forget. If you continue, there is another discovery every day. Good English teachers can back up the students efficiently to make them continue and enjoy English. In this way, my teacher completely changed my ideas toward teachers. Before I met her, I had believed that teachers should teach. However, she showed me that the most important thing was to be always on equal footing with students. Therefore, she didn’t teach me, push me, and she had never given any quizzes to me. She tried to keep equal relationship with me, and she always tried to learn from me as well. This attitude toward students builds good relationships, and it connects student’s motivation to continue to learn.

購入履歴

【あす楽】[全11色] オシャレに足元冷え対策 レッグウォーマー トレンカ バレエ ヨガ…
他社の有名メーカーの商品とほとんど同じ品質です。土踏まずにあたる生地がこちらの方が薄くて違和感がな…[>>]
>> お買い物履歴一覧を見る
2014年12月11日
XML
カテゴリ:カテゴリ未分類
飛ばし読みでもちゃんと読めている場合。


私がデルトラを分速250で読んだ時・・・

拾い読みをしている。
それは必要のない情報を省い
理解するために必要な言葉だけを拾って読んでいるから
ちゃんとあらすじが分かっている。

これってリスニングでも大事な事で、
じっくり読みができるようになったら
飛ばし読みも大事じゃん?と
思っている私。


両方大事。

酒井先生のやっている本のトーク。
絵本を出来る限り短く英語で紹介って
絵本から必要な言葉だけをできるだけ短く取り出して
書いてみる。

これってさ、飛ばし読みと同じじゃん。
この作業って知らぬうちに文法要素もやっていると思うよ。

うう~ん、やっぱり酒井先生はただ者じゃなかったな。





お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう

最終更新日  2014年12月11日 11時50分56秒
コメント(0) | コメントを書く


【毎日開催】
15記事にいいね!で1ポイント
10秒滞在
いいね! --/--
おめでとうございます!
ミッションを達成しました。
※「ポイントを獲得する」ボタンを押すと広告が表示されます。
x

© Rakuten Group, Inc.