カテゴリ:経営
変化をパイロットする
Everything improved or new needs first to be tested on a small scale; that is, it needs to be piloted. If the pilot test is successful _ it finds the problems nobody anticipated but also finds opportunities that nobody anticipated, whether in terms of design, of market, of service _ the risk of change is usually quite small. [Management Challenges for the 21st Century]Peter F. Drucker 「新しいものはすべて、小規模にテストする必要がある。パイロットする必要がある。 パイロットに成功するならば、市場、デザイン、アフターサービスについて、誰も気がつかなかった問題が明らかにされ、誰も気がつかなかった機会が明らかにされる。 こうして変化にともなうリスクが最小限にとどめられる。」 『明日を支配するもの』P・F・ドラッカー 小さなテストを繰り返して、新しいアイデアを製品・サービス化していきます。 お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
Last updated
2009.03.11 06:36:06
[経営] カテゴリの最新記事
|
|