カテゴリ:経営
リーダーの4つの能力
As the first such basic competence, I would put the willingness, ability, and self_discipline to listen. The second essential competence is the willingness to communicate, to make yourself understood. The next important competence is not to alibi. The last basic competence is the willingness to realize how unimportant you are compared to the task. [Managing the Non Profit Organization]Peter F.Drucker 「リーダーとしての能力の第一は、人のいうことを聞く意欲、能力、姿勢である。 第二は、コミュニケーションの意欲、つまり自らの考えを理解してもらう意欲である。 第三は、言い訳をしないことである。 第四は、仕事の重要性に比べれば、自分など取るに足りないことを認識することである。」 『非営利組織の経営』P・F・ドラッカー コミュニケーションを大切にし、自分の過ちを正し、若手の活躍の手助けをします。 お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
Last updated
2009.04.11 06:59:31
[経営] カテゴリの最新記事
|
|