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テーマ:鉄道(23025)
カテゴリ:鉄道日記
この日はもう1つ、福井県で撮りたかった車両を撮影。福井鉄道福武線福井駅電停へと入線するF1000形電車「FUKURAM」である。 北陸地方の路面電車として実績がある万葉線MLRV1000形電車、富山ライトレールTLR0600形電車、富山地方鉄道9000形電車と同じカナダ・ボンバルディア製の「インチェントロ」を基に設計されたが、これら3車種とは3車体連接車であることが大きな違いである。また、福井鉄道の車両として初めてローレル賞を受賞した。 福井駅前も、前回僕が旅した11年前とはだいぶ様変わりしていた。福武線のF1000形のデビューだけでなく、福井駅西口に福武線の福井駅電停の移設とバスロータリーの整備に加えて、高さ91.6mの福井県内で一番高いビル「ハピリン」が2016(平成28)年に完成など、2023(令和5)年春に予定されているJR西日本北陸新幹線金沢駅~敦賀駅間の延伸開業に向けて大きな変化が見られた。 ハピリン2階から撮影 From first/second floor of HAPPIRING I could shoot Fukui Railway F1000 Series "FUKURAM", one more carriage I would like to do in Fukui, at Fukui Station. F1000 Series has the design based on Bombardier's Incentro. Though it has the same body as those having been in service in Hokuriku Area, Manyosen MLRV1000 Series, Toyama Light Rail TLR0600 Series, and Toyama Chiho Railway 9000 Series, it consists of a three-carriage set. It had got Laurel Prize in 2014. The scenery of Fukui station plaza has changed; not only F1000 Series, but also the refurbishment of some tram stops, relocation of the tram stop, and open of the tallest skyscraper in Fukui Prefecture, "HAPPIRING". The redevelopment plan is to prepare for the extension of Hokuriku Shinkansen. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
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