世界初 空港リートの可能性!!
実際の世界初は 現在マレーシアの空港も検討に入っているのでどちらが先か?というところ。シンガポールチャンギ国際空港 リート化の可能性Monetising the first three terminals could command market capitalisation near $10b.An airport real estate investment trust (REIT) secured on the rental income of the first three Changi terminals could command market capitalisation near $10b, according to a report by Maybank Kim Eng (Maybank KE).According to Maybank KE analysts Chua Hak Bin and Lee Ju Ye, monetising the first three terminals which already have stable income and cash flows could raise a significant amount of money for the new terminal. “This will reduce the amount required for borrowings for Terminal 5 which is expected to start operations in 2030,” they highlighted.Also read: Jewel Changi Airport 90% leased ahead of 2019 openingChangi Airport’s operating profit was reported to be around $953m, with a total revenue of $2.6b for FY2018. About 50% of the airport’s revenue is said to come from airport concessions and rental income. And whilst there is no detailed breakdown, rental income from the first three terminals could be as much as $500m, the analysts noted.この先 リート化されるのであれば黙って長期投資の買いです。チャンギ国際空港の年間乗降客数 6000万人~7000万人全てのターミナルは年中24時間 潤っています。ショッピング、飲食、休憩、旅の始まり、旅の合間(乗換)、旅の終わりに過ごす空港旅をする人なら空港リートのインパクトは分かると思います。リート化されれば snowfieldは 多くの資金を投入し保有します。なぜか?2015年4月オープンの シンガポールvivoシティで感じたのと同じです。vivoシティを運営するmapletree comは上場からずっと右上がりの推移 空港リートができれば長年にわたって投資家に安定的な収益をもたらすであろうと感じるからです。★注意★日本国内証券からシンガポールリートを購入することはできません。香港での証券会社シンガポールでの証券会社であれば可能です。にほんブログ村にほんブログ村にほんブログ村にほんブログ村にほんブログ村