小学生たち↑(2007年9月26日、サワナケート、ラオス)
通学する学生たち↑(2007年9月27日、サワナケート、ラオス)
ラオスの朝、子供たちが元気に通学する風景をあちこちで見かけます。
その日の現金収入を得るために昼間から物売りをしている子供を見かけることもありますが、地方でも、学校に通う子供たちをよく見かけます。一党独裁国のラオスですので、偏向した教育がなされないように見守る必要性はありそうですが、子供たちが健全に育って、素晴らしい将来を担うようになってほしいと思います。
(続く)
【Bon appétit !】
With a primary net enrolment in primary education of 98.7% (2017), Lao PDR has met the Millennium Development Goals target of universal access to primary education with gender parity.
Despite this achievement, Lao PDR still has some of the poorest education indicators in Southeast Asia. Approximately 70% of 5-year-old children are not enrolled in Early Childhood Education (ECE) programmes, with those in hard-to-reach areas and from poor families being the most excluded. Many of them do not speak the Lao language, which is the official language of instruction. Pre-primary teachers have limited skills on child-centred pedagogies(教育)and supporting materials. The high repetition and dropout rates in primary grades are strongly influenced by the limited access to quality ECE opportunities.
(https://www.unicef.org/laos/education)