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テーマ:鉄道(22161)
カテゴリ:鉄道日記
2月7日、石神井公園駅上り線が高架化された。早速僕も新しい駅を見に行った。
Today, 7th, February, as I told you, Shakujii-koen Station on Seibu Ikebukuro Line is partially elevated. I went and saw the new station. 新しいホームは4番線側のみガラス張りとなっている。反対側に壁がないという現状は、駅がまだ未完成だということがよく伝わる。日の光が差し込んでくる石神井公園駅の高架ホームは今しか見られないということなのか。 The new platform for the train for Ikebukuro, Shin-kiba, and Shibuya is half-glass-walled and the present atmosphere tells us the new station is still under construction. Besides, it means the high-level platform allowing sunlight is being gone in a few years. 10000系電車の特急列車が石神井公園駅に接近する。背景の高層ビルは大泉学園駅前のゆめりあタワー。 10000 Series Red Arrow running on the newly-built section against Yumeria tower in front of Oizumi-gakuen Station. 新駅舎も3・4番線に近い北口側のみ供用がスタートした。ガラス張りで外から見ると虹を描くような形のアーチ模様が特徴。 The new station building, which has the pattern like a rainbow, also partially opened. 南口から延びる駅前商店街から校各館を走る電車を臨む。 The view of the train on the high-level railway and the shopping district from the south gate. 電車の最後尾から新しく高架になった区間が終わり、既存線につながるポイントを見る。向かって左に旧線が見える。 The point where the newly-built railway ended and you can see both old and new ones from the back of the train. 練馬高野台駅にて。高架化された上り線を6000系電車が走る。 6000 Series from the newly-built elevated track photographed at Nerima-takanodai Station. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
May 9, 2020 09:27:32 AM
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