|
カテゴリ:BabyPrincess
10月6日、麗の日記が届いた。テレビで、東京メトロ銀座線の新型車両、1000系電車のニュースを見たそうだ。 東京メトロ1000系は2012(平成24)年にデビューが予定されている銀座線の新型車両。 外観は、銀座線の前身で日本初の地下鉄だった東京地下鉄道の1000形車両と同じ、黄色を基調に屋根部分を茶色く塗った「カステラ」のような塗装をフルラッピングで復活させ、側面には01系と同じオレンジと黒の帯を巻く。その一方で、東京メトロが研究・導入してきた、現在主流の誘導モーターよりも消費電力を抑えた永久磁石同期モーターや、住友金属製の、カーブの曲がり具合に合わせて車軸の角度を変えられる操舵台車など、最新の省エネ技術と騒音対策が採り入れられた。 戦前昭和の懐かしさと平成の最新技術が見事に混ざり合った新型車両。地下鉄博物館に展示されている初代1000形が大好きだという麗ちゃんも、こんな形で昔の名車が復活するなんてと、大喜び。 現在銀座線で走っている01系にも、1997(平成9)年と2007(平成19)年に「カステラ」塗装を模したラッピング電車が走ったが、「カステラ」色の電車が日常的に見られるようになるのは、2000系が引退した1993(平成5)年以来19年ぶりとなる。懐かしくて新しい銀座線の新型車両、僕もデビューが楽しみだ。 On October 6th, Urara's diary came and she said she watched TV news of the new train on Tokyo Metro Ginza Line 1000 Series. 1000 Series' exterior has the yellow-and-brown-coloured body looking like the first train on Ginza Line since 1927, the first 1000 Series, and orange and black line which also the present train 01 Series has. On the other hand, 1000 Series introduces the new products and technology, such as permanent-magnet synchronous motor and self-steering wheel to cut down electric consumption and noise when running on curves. Urara-chan also loves the first 1000 Series displayed in the Subway Museum and she was happy and surprised at the old colour and name. 01 Series temporary changed its colour to the old one in 1997 and 2007, but it will have past 19 years since the old colour train stopped regular running. the new 1000 Series, the hybrid between nostalgia in the Showa period before World War 2 and the latest technology, is going to debut in this coming spring. I also looking forward to travelling with and photographing it. 「BabyPrincess」公式ブログ 2011年10月6日『1000系』 お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
May 20, 2020 11:52:23 PM
コメント(0) | コメントを書く
[BabyPrincess] カテゴリの最新記事
|