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2009年11月24日
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 Since the 1970’s, Portland has been the first city in the nation to adopt plans around carbon reduction and energy use, integrating housing, land use, transportation and business issues. This led to development of a public transit system, including light rail, that was not happening anywhere else on the west coast, and policies like fareless square, where transit is free in the downtown area. Policies were also being made on the state and regional level aimed at preventing the kind of urban sprawl you see in most western states―so we have land use rules that set aside and protect farm and forest land, and require cities to grow within approved urban growth boundaries. This keeps people from having to drive a long distance to get to work, school and stores, and saves government the costs of extending services farther and farther out.

ポートランドは1970年代、全米のどの都市よりも早くCO2削減政策とエネルギー利用計画を開始しました。住宅政策、土地利用計画、交通問題、商業発展を全てまとめた政策を打ち出したのです。これにより、西海岸で初めてライトレールを導入し、ダウンタウンを運賃無料にするなど公共交通機関の発展へとつながりました。同様の政策が州レベル、広域自治体レベルでも採用され、農地や森林を開発から守り、都市の成長を指定された範囲内にとどめるための「都市成長限界線」が設定されました。その結果、他の西海岸の州に見られる様な無秩序なスプロール現象を避けることができ、住民が通勤や買い物のために長距離車を運転する必要がなく、行政もコストを抑えることができています。


アメリカオレゴン州・ポートランドの取り組み
写真は、市内を走るトラム。料金が安くしかも中心部は無料。



アメリカ ポートランド・オレゴン観光協会
 国際観光部長ジェフリー・ハマリー氏
 同協会コミュニティ・リレーションズ・ディレクター ヴェロニカ・リナード氏
のプレゼンテーションより(2009.11.6)





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最終更新日  2009年12月01日 13時53分56秒
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