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テーマ:鉄道(22077)
カテゴリ:鉄道日記
新宿駅~沼津駅間を小田急小田原線、JR東海御殿場線を経由して結ぶ特急「あさぎり」に使用されるJR東海371系電車はたった1編成しかいない希少な存在。 1991(平成3)年、「あさぎり」の運転開始にあわせて誕生した車両。縦に長い大きな窓を持ち、3・4号車は2階がグリーン席、1階が普通席という構造の2階建て車両。「あさぎり」の他通勤時間帯には「ホームライナー沼津」「ホームライナー浜松」「ホームライナー静岡」の運用にも就く。 「東海」がなくなってからは、東京都に乗り入れるJR東海の特急は「あさぎり」だけとなった。 JR Central 371 Series, which regularly operates as "Asagiri" limited express between Shinjuku Station on Odakyu Odawara Line and Numazu Station on JR Central Gotemba Line, exists only one 7-carriage set. All carriages equip tall windows. The two double-decker carriages, Saroha 371, do Green Car seatings on the upper deck and normal-class seatings on the lower. 371 Series is also in service as Home Liner Numazu, Home Liner Hamamatsu, and Home Liner Shizuoka. After the end of the service of "Tokai" limited express, "Asagiri" is only limited express train by JR Central coming to Tokyo Metropolitan area except for those on Tokaido Shinkansen. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Jul 1, 2020 10:46:40 PM
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