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カテゴリ:海外旅行日記
路面電車に乗って中央駅へやってきた。丁度お腹が空いていたのでここでランチタイム。 食後、ホーム階に上がるとまたも10・11番線にICEがもうすぐ来る時間だった。ホームの先端に立ってカメラを構え到着を待つ。2方向からほぼ同時に2編成のICEがやって来た。ここに来るICEは振り子式の新型「ICE-T」。 2列車が発車する時刻になった。ポイント通過のためそれぞれの発車時刻はずれていた。11番線の列車が発車した後に10番線の列車が発車。ICEはすべてのタイプが車体・制御機器ともにシーメンス製。しかし日本の京急2100形電車とは違ってVVVF制御装置は歌わないタイプ。また広島電鉄5000形電車のものとも違う。 I got off the classical tram from the tram museum to eat lunch and take some photos of Deutsche Bahn Trains. When I came to the platform it was the time ICE coming soon. I stood at the end of track 10 and 11 and prepared my camera. Two ICEs came to me at the same time. They both were ICE-T; a new type that can tilt itself on the curve to run at a high speed. The 2 trains departed at not the same time to cross the points. The one stopping at 11 first, then the one at 10. All types of ICE were made by Siemens AG, but the sound was different from Japanese trains installed Siemens' machinery. Unlike Keikyu 2100 Series, the variable frequency drive device doesn't make a scale and is different from that of Hiroshima Electric Railway 5000 Series. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
May 6, 2020 09:25:47 PM
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