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テーマ:鉄道(22189)
カテゴリ:鉄道日記
この冬東京で初めて雪が降った翌日の2月2日、西武池袋線保谷駅間~大泉学園駅の踏切へ、雪が残る線路を走る列車を撮りに行った。東京メトロ7000系電車で最後までリニューアルされずに残っている7002Fと、2010(平成22)年になってデビューした西武30000系電車の最新編成である38107Fが撮れた。
![]() 7000系7002F。これが最後の非リニューアル車と思われる。10000系の最終編成10036Fがデビューしたため、この7000系非リニューアル車もまもなく見納めになるだろう。いや、もう見られないかもしれない。 ![]() 30000系38107F。2両編成の登場以降準急・急行・快速急行列車として運行されることが主体になった30000系だったが、この38107Fの登場で各停運用が復活した。 On this February 2nd, the next day of the first snowy day in Tokyo, I go to a railroad crossing between Oizumi-gakuen and Hoya to take photos of trains with snow. I could take photos of the last original model of Tokyo Metro 7000 Series, 7002F set, and the latest model of Seibu 30000 Series, 38107F. 7002F. It may be the last original 7000 Series and the original version will completely be gone because of the debut of the last production of 10000 Series. Maybe its interior is being refurbished now. Since 2-car 30000 Series debuted, 30000 Series on Ikebukuro Line is always in service as 10-car and as semi express, express, or rapid express. However 38107F doesn't connect with 2-car; always in service as 8-car, so the local train by 30000 Series reappears. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
May 16, 2020 05:55:11 PM
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