|
カテゴリ:漫画・アニメ日記
現在放送中のアニメ「花咲くいろは」から、主人公の”松前緒花”ちゃんと、作中に登場するのと鉄道NT200形気動車を描いてみた。 元気いっぱいで、ふわふわの天然パーマ、花飾りがチャームポイント、夢見がちだけど頑張り屋の緒花ちゃんは、東京育ちの高校生。突然母が家出し、石川県にある彼女の祖母が女将を務める温泉旅館「喜翆荘」に預けられ、仲居として働くことに。 緒花ちゃんの声優は、「大正野球娘。」の鈴川小梅ちゃんの声も担当した伊藤かな恵さん。元気でかわいい声の持ち主で、僕も好きな声優の1人。 アニメを見てみると、仲居さんとして働く緒花ちゃんが、健気で前向きで、見ていてものすごくかわいかった。元気さ故の空回りもあったが、これからも緒花ちゃんを応援していきたい。それから、緒花ちゃんが東京から石川県へ向かう時に乗った「はくたか」が1編成しかいない北越急行所属の683系電車8000番台だった。赤い座席はもちろんのこと、6+3の9両編成で、増結編成の最後尾車両が貫通型・高運転台構造になっていたため、「はくたか」として運行される車両のなかでこの構造を採るのは683系8000番台しかいないことから判別できた。緒花ちゃんが西岸駅(作中では「湯乃鷺駅」)に降り立つシーンでは、穴水方面に向けて発車するのと鉄道のNT200形も登場したが、車体側面の汚れまで緻密に描かれていたことに驚いた。 この絵を描いていて、ファンの間で「モテふわ」と呼ばれる緒花ちゃんの天然パーマがものすごく描きづらかった。NT200形の方も、アングルを決めるのに少し時間がかかった。ちょうどNT200形が「新車ガイド」に載っている「鉄道ファン」(ちなみにその号には683系8000番台も載っている)を持っていたので、その写真を参考に描いたが、前面が少し描きづらかった。 前と内容が重なる箇所も出てくるため簡略化するが、ご多分に漏れず、のと鉄道も乗客の減少に悩むローカル線の一つ。そんなローカル線活性化の切り札として最近アニメが注目されている。アニメの作中にローカル線を登場させて、「○○に登場した列車」として売り込み、観光客を呼び込もうという作戦だ。「花咲くいろは」には、ほぼ毎回のようにのと鉄道が登場し、スタッフロールにも「協力 のと鉄道」の文字が毎回登場する。これはのと鉄道が「花咲くいろは」を活用して宣伝し、観光客を呼びこもうという姿勢でいることを意味しているのだろうか。 僕としては、ぜひとものと鉄道で、「花咲くいろは」とのタイアップイベントを実施したり、車体に「花咲くいろは」のキャラクターを描き、車内アナウンスも緒花ちゃんの声を使った列車を走らせてほしいと願っている。 はたして緒花ちゃんは実際に、経営危機ののと鉄道に観光客を呼び込むことができるのか…?僕も能登半島に行きたい。緒花ちゃんみたいなかわいい仲居さんはいないかもしれないけれど、老舗旅館に泊まって、地元の味を食べたい。ちなみに「喜翆荘」がある温泉街は、のと鉄道沿線ではなく、金沢市の山の方にある湯涌温泉がモデルだそうだ。 I represent a picture of the heroine of a Japanese TV anime show "Hanasaku Iroha" Ohana Matsumae and Noto Railway NT200 Series, which appears on the anime. Ohana is a romantic, but hardworking and high-spirited 16-year-old girl. Her charm points are naturally curly hair and flower accessory. Because of her mother's disappearance, she moved Ishikawa Prefecture and works at "Kissui-so" where her grandmother works as a serving lady. She is voiced by Kanae Ito, who is also famous as the voice actress of Koume Suzukawa from "Taisho Baseball Girls" and has a cute and high-spirited voice. I like her voice. As watching the show, she is cute because of her positive and fervent character. However, she sometimes makes mistakes. I want to keep watching her. Besides, in episode 1, I also found a limited express train which she travelled on to Ishikawa was 683-8000 Series "Hakutaka", because of a 9-carriage set consisting of a 6-carriage and a 3-carriage and the high-level driver's cab of the last carriage. This carriage set, 683-8000 Series, exists just only one 6-carriage and 3-carriage sets. The blot on the body of Noto Railway NT200 Series was pictured when Ohana getting off at Nishigishi Station (Yunosagi in the work). Representing this picture, I found that her naturally curly hair was hard to draw and needed much time to decide the angle of NT200 Series. I drew the train while watching a photo on "Japan Railfan Magazine". As I wrote before, Noto Railway is suffering from decreasing passengers and financial trouble. To avoid the crisis, some railways tie-up with anime works to advertise as the train appeared on to the tourists. The end-title roll of "Hanasaku Iroha" says "Thanks to Noto Railway" to attract more people. I wish the carriage on Noto Railway Nanao Line has the body livery of "Hanasaku Iroha" and the announced changes to Ohana's voice. Can Ohana and "Hanasaku Iroha" draw the tourists to Noto Railway? I want to travel to Ishikawa with the railway and stay at a Japanese traditional inn like "Kissui-so". The model of the hot spring resort "Kissui-so" stands aren't along Noto Railway, it is Yuwaku in the mountain off Kanazawa City. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
May 19, 2020 09:37:14 PM
コメント(0) | コメントを書く
[漫画・アニメ日記] カテゴリの最新記事
|