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テーマ:鉄道(22077)
カテゴリ:鉄道日記
15日の5050系5154Fに続いて17日、西武鉄道に貸し出された同4000番台4104Fに西武池袋線大泉学園駅で遭遇した。この日同編成は18M運用に就いていた。 4104Fが西武鉄道に貸し出されるのは昨年9月以来。返却後、4101F~4103Fと同様に8両編成に短縮されて、東横線での営業運転に就いたのかと思いきや、10両編成のまま残され、再び西武池袋線に姿を現した。今回も前回同様、レンタル期間は1ヶ月程度と見られる。 5050系といえば、昨年12月の4109Fの落成により、4000番台車は所定本数9本が出揃った。一方8両編成の5050系は横高Y500系と合わせて33本が直通開始までに出揃う予定であるため、2013年度に8両編成2本が新造されるものと見られる。 On the morning of January 17th, I saw Tokyu 5050-4000 Series 4104F set at Oizumi-gakuen Station on Seibu Ikebukuro Line. After the last lease in September, 2012, 4104F set didn't shorten to 8-carriage set, unlike 4101F set, 4102F set, and 4103F set, all of the three did to 8-carriage and are in the regular service on Tokyu Toyoko Line. However, 4104F set restarts service on Seibu Ikebukuro Line and Tokyo Metro Fukutoshin Line. Writing down 5050 Series, the latest productions of 5050-4000 Series, 4109F set, appeared from J-TREC factory in Yokohama, Kanagawa Prefecture, which seems to be the last set of 5050-4000 Series. Also, the two more 8-carriage 5050 Series sets are needed for the going-through service to Fukutoshin Line because thirty-three 8-carriage sets are required and twenty-five 5050 Series sets and six Yokohama Minatomirai Railway Y500 Series sets exist in the present. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Nov 3, 2019 12:22:05 AM
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