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テーマ:鉄道(22214)
カテゴリ:鉄道日記
![]() 全線での運転再開までの間、山手線の内回り列車は通常も使われる「大崎」の行き先表示を、外回り列車はE235系電車に「上野」の行き先表示が備わっていないため、常に「山手線」の表示を掲げて運行した。ただし、池袋駅~鶯谷駅間の各駅の発車案内表示には「上野」の表示が見られた。 ![]() E235系電車内回り列車大崎行き 新宿駅にて E235 Series counterclockwise-bound train for Osaki photographed at Shinjuku Station ![]() E235系電車外回り列車上野行き 駒込駅~田端駅間にて E235 Series clockwise-bound train for Ueno photographed between Komagome Station and Tabata Station ![]() 「上野行き」表示の発車案内 駒込駅にて A departure board showing "Ueno" in Kanji 普段山手線の列車が折り返さない上野駅では、外回り列車が到着後に外回り線(東北本線の上り電車線)の3番線から鶯谷方にある引上線へ向かい、さらにそこから内回り線(同下り電車線)の2番線へと入線して折り返していた。そのため、列車が普段とは違う方向へと発車する、もしくは違う方向から入線するという非常に珍しい光景が見られた。 僕は外回り列車と引上線を出る列車が並走し、ほぼ同時に各ホームへと入線するという、普段の山手線ではあり得ない光景を写真とビデオに撮った。 ![]() 上野駅の引上線を出る内回り列車(左)と鶯谷方から来た外回り列車(右) A counterclockwise-bound train coming from the sidetrack (left) and a clockwise-bound train about to arrive at Ueno Station (right) On 16th, JR East Yamanote Line and Keihin-tohoku Line partially suspended their regular train operation because of the relocation of the track between Shinagawa Station and Tamachi Station. Yamanote Line train stopped between Osaki Station and Ueno Station from the morning to 4:15 PM, and Keihin-tohoku Line train did between Shinagawa Station and Tamachi Station all day. It was the first time to stop the partial regular operation of Yamanote Line train after the establishment of JR East in 1987. During the relocation, the counterclockwise-bound trains showed "Osaki", but the clockwise-bound ones did "Yamanote Line" on the destination display because the displays on the carriages don't equip the destination for "Ueno". However, the departure board on the stations showed the destination for "Ueno". At Ueno Station, the trains once went a sidetrack located toward Uguisudani to change the direction. People could see a rare scene that the trains came and went in the opposite direction. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Apr 21, 2024 07:22:11 AM
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