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テーマ:鉄道(21845)
カテゴリ:鉄道日記
12月1日、先日線路の移設工事が行われたJR東日本山手線の田町駅~品川駅間を再び乗車した。 11月16日当日、線路切り替え完了後の1番列車に乗ったのだが、この時は時刻が夕方でもう空が暗くなっていたことから、日を改めて明るい時間帯にもう一度見に行った。 山手線・京浜東北線の新線は旧線よりも140m東側、東海道本線(列車線)の上り線に近寄って敷設された。その田町駅~品川駅間に建設中で2020(令和2)年3月開業予定の高輪ゲートウェイ駅は、11月30日に開業した国立競技場や、西武4000系電車4109F「西武 旅するレストラン 52席の至福」などのデザイナーとして知られる隈研吾さんがデザインを担当した。 高輪ゲートウェイ駅の開業準備作業への安全対策のためなのか、同駅開業後の新ダイヤを想定した時間調整のためなのかは判らないが、新線へと移ってからは田町駅~品川駅間は最高速度65km/hの徐行運転が行われている。 田町駅~品川駅間の前面展望 a YouTube video of front view 列車の前面から高輪ゲートウェイ駅を見る watching Takanawa Gateway Station from the front window of Yamanote Line train 高輪ゲートウェイ駅を通過中 京浜東北線北行き列車と山手線外回り列車の姿も見える while the train passing Takanawa Gateway Station この日には田町駅付近の新線を走る内回り列車も立体交差する東京都道409号日比谷芝浦線の札の辻橋から撮影した。列車の奥には山手線内回り・外回り両線と京浜東北線北行き線の旧線が見えた。 新線を走り田町駅へと向かう内回り列車 A counterclockwise-bound train running on the relocated railway On December 1st, I went seeing the relocated railway of Yamanote Line between Tamachi Station and Shinagawa Station again. Though I went watching the relocated railway and the under-construction Takanawa Gateway Station once on November 16th, the day of the relocation, it was too dark to see them from the train window. I retried to see them in the daytime on that day. The relocated railways are built on about 140-metre/459.31-foot east of the old one in parallel with Tokyo-bound one of Tokaido Main Line. Takanawa Gateway Station is designed by Kengo Kuma, who is known as the designer of rebuilt National Olympic Stadium and Seibu 4000 Series 4109 set "Fifty-two Seats of Happiness". The train ran at 65-kilometre/40.39-mile per hour since the relocation probably because of the safety for staffs at the station or the time adjustment after the station opening. I also photographed a counterclockwise-bound train on the new track from a roadway bridge near Tamachi Station. Over the train, I could see the old ones of Yamanote Line (both clockwise and counterclockwise bound) and Keihin-tohoku Line (northbound). お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Apr 21, 2024 07:21:55 AM
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