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カテゴリ:鉄道旅の記録
25日から27日にかけて、長野県へ上田電鉄別所線と長野電鉄長野線を旅してきた。僕が別所線に乗るのは2009(平成21)年以来2回目である。 2019(令和元)年10月、台風19号(東日本台風)の影響で千曲川が氾濫し、別所線の千曲川橋梁が流出した。同橋梁が架かる上田駅~城下駅間での運休が今なお続いている。 僕は被災後、上田市へ別所線の復旧支援のためのふるさと納税をしたが、やはり現地へ行って別所線の列車に乗車することがさらなる支援だと思い、旅に出た。 北陸新幹線「あさま」で上田駅に到着後、被災した千曲川橋梁をじっくりと見るため、代行バスには乗らずに徒歩で上田駅から城下駅まで移動した。上田橋の袂から川の途中で寸断されてしまった橋梁を写真に収めた。 別所線は2021(令和3)年3月28日の全線運転再開を予定している。この日は千曲川(信濃川)の出水期であるため、工事は行われていなかったが、渇水期となる11月より復旧工事を再開させる予定である。次回は修復された橋梁と、全線で運転再開する別所線の列車をぜひとも見に行きたい。 From 25th to 27th, I travelled around Nagano Prefecture, mainly on Ueda Electric Railway Bessho Line and Nagano Electric Railway Nagano Line. It was the second time for me to travel on Bessho Line. On October, 2019, swollen Chikuma River had washed away a railway bridge on Bessho Line because of Typhoon Hagibis. Since that time, Bessho Line train had stopped its operation between Ueda Station and Shiroshita Station. After the typhoon had gone away, I donated some money to Ueda City to support the reconstruction of the bridge. However, I wanted to go travel again to do more. Arriving at Ueda Station, I went to Shiroshita Station on foot, not by bus, because I wanted to watch and photograph the severed bridge. The train operation is restarting on March 28, 2021. However, the construction was in temporary suspension because of the gush of river water and plans to resume in November, 2020. I want to travel there again after the restoration of the bridge. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Apr 18, 2024 04:46:00 AM
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