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テーマ:鉄道(22161)
カテゴリ:鉄道日記
今日、JR東日本が東北新幹線八戸~新青森間の開業目標時期を発表した。2010(平成22)年12月を目標に開業を目指すという。そして、高速化も2010(平成22)年度末から2013(平成25)年度末にかけて段階的に進めていき、最終的には最高時速320km/hで走り、東京駅~新青森駅間を3時間5分で結ぶ計画だ。 高速化に向けた新型車両はE954形電車「FASTECH 360 S」とE955形電車「FASTECH 360 Z」での試験結果を基に造られると思われ、仮称は「新型はやて」と「新型こまち」。両車の特徴であった空気抵抗増加装置は試験の結果340km/h以上での速度で効果を発揮することが分かったため新型車両では設けられない。 On November 10th, JR East announced the date of the extension of Tohoku Shinkansen to Shin-aomori Station. The newly-opening section starts to be in service in December, 2010. It will be faster than now step by step from 2011 to 2014. The achievement is 320-kilometre/198.8-mile per hour and it takes three hours and 5 minutes from Tokyo Station to Shin-aomori Station. It is said that the two new Shinkansen trains will be made based on the result of the trial run of FASTECH 360 S and FASTECH 360 Z. They don't introduce the characteristic air braking plate looking like the two FASTECHs because the plate has an effect at 340km/h or over. JR東日本プレスリリース 2008年11月10日「東北新幹線八戸~新青森間の開業時期について」(Japanese) お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
Apr 28, 2020 06:31:06 PM
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