今日で西武池袋線・東武東上線から「地下鉄線内
準急」の表示が消える。明日11月29日、東京メトロ有楽町線・副都心線でダイヤ改正が行われ、有楽町線の準急電車が大幅削減され、池袋線・東上線直通列車はすべて各停列車となる。
2008(平成20)年6月14日、池袋駅~小竹向原駅間で線路が並行し、小竹向原駅~和光市駅間で線路を共用する副都心線の急行にあわせて、有楽町線にも池袋駅~和光市駅間を副都心線急行と同じ駅にしか停まらない準急列車が登場したが、それまですべての列車が当たり前のように停まっていた千川駅と要町駅では、停車しない列車ができてしまったと不評で、今回の大幅削減という結果になった。
The semi express trains on Yurakucho Line going through to Tobu Tojo Line or Seibu Ikebukuro Line finished running today. Tomorrow, November 29th, The timetable of Yurakucho and Fukutoshin Lines are changing, the semi express trains on Yurakucho Line are cut down, and all going-through service from/to Tojo Line and Ikebukuro Line are going to be local.
Since this June 14th, 2008, the day Fukutoshin Line opened, semi express train on Yurakucho Line which stops at the same stations as an express on Fukutoshin Line between Ikebukuro and Wakoshi started to run. But it is unpopular among passengers Senkawa and Kanamecho Stations because semi express doesn't stop at both stations. So it is going to cut down.