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テーマ:鉄道(22180)
カテゴリ:鉄道日記
品川で制御機器が更新され歌わなくなった京急2100形電車に遭遇した。京急のライバルとも言われているJR東日本東海道本線のE231系電車に似たありふれたIGBTの音で、2100形の特徴でもあるドレミファインバータ音でなくなった。 やっぱり2100形はドレミファインバータでないと「普通の電車」になってしまい、乗る楽しみが半減してしまった。ドレミファインバータの寿命は10~15年であるため、1998(平成10)年デビューの2100形はインバータの交換時期を迎えてしまったというわけだ。 At Shinagawa Station, I saw Keikyu 2100 Series whose control instrument had been updated, without the B flat major scale sound when leaving the station. The new VVVF sounded like E231 Series on JR East Tokaido Main Line. I felt the scale sound brings 2100 Series to the interesting train and the symbol of Keikyu, which made the passengers excited. However the inverter's life is about 10 to 15 years, the time to change the inverter has come. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
May 5, 2019 08:52:51 PM
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