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テーマ:鉄道(22161)
カテゴリ:鉄道日記
2月26日、5年ぶりに江ノ電に乗った。 今回初めて新500形と出逢った。新500形は2006(平成18)年にデビューした新型車両。大きな正面ガラスと、2003(平成15)年まで走っていた先代500形を思わせるかわいらしい丸っこいボディが特徴。そのボディは「江ノ電カラー」の緑色とクリーム色で塗装されているが、実はステンレス製。そのほかにもVVVF制御、回生ブレーキ、ドア上の液晶画面などを江ノ電で初めて導入した近代的な車両。 江ノ電カラーじゃないと江ノ電らしくない。ステンレス車になっても江ノ電カラーで塗装するとは、伝統を守っているというか、イメージを大切にしているというか、無塗装に赤いラッピングで、「赤い電車」のイメージをぶち壊しにした京急新1000形ステンレス車とは大違いだ。江ノ電のこれからを担う車両として期待したい。 I travelled with Enoden in these five years and first met New 500 Series. New 500 Series is the latest model Enoden and debuted in 2006. It has the big front glass and rounded body like late 500 Series retired in 2003, and first introduces stainless-steel body, variable frequency drive device, regeneration brake, LCD above the door first time. I appreciate this New 500 Series as the train forging the future of Enoden because of not only introducing the latest technology, but also Enoden colour (green and light yellow) on its stainless-steel body. The stainless-steel train isn't usually painted to cut down the maintenance cost down because it resists rust. New 500 Series is very different from stainless-steel Keikyu 1000 Series, shattering Keikyu's image. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
May 6, 2019 01:43:03 PM
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