|
テーマ:鉄道(22084)
カテゴリ:鉄道日記
新宿駅で「リゾートやまどり」を撮った後は、中央線で西国分寺、そこで武蔵野線に乗り換えて越谷レイクタウン駅へ。次の列車は485系電車ナノN201編成「彩」。 長野県方面での臨時・イベント列車が中心の活躍で、首都圏ではめったに見られない車両であるため、前からものすごく撮りたかった車両の1つだ。新宿駅で撮った「リゾートやまどり」も含めて485系改造のジョイフルトレインは数多くあるが、その多くが車体を改めて製造しているのに対して、この「彩」は車体は新調ではなくリニューアルのため、485系らしさが残っている。485系の顔に、大きな釣り目の前照灯と液晶のヘッドマーク、シングルアームのパンタグラフが新しい印象を与える。 今回はいわゆる「舞浜臨」運用であったが、長野方面からの「舞浜臨」があるということもいままで知らなかった。東北・高崎線からの「舞浜臨」もこの越谷レイクタウンを通過するから、今度は葛西臨海公園ではなくて、越谷レイクタウンで撮ろうかとも思った。 After photographing "Resort Yamadori" at Shinjuku Station, I next went to Koshigaya Laketown Station to photograph "Irodori" via Chuo Line and Musashino Line. Because "Irodori" is in service mainly in Nagano Prefecture as special trains for group tourists or on the event, it rarely comes to Kanto area. Though the body of the most carriages converted from 485 Series for the tourist trains, such as "Resort Yamadori", are newly-made, but that of "Irodori" was refurbished from the original design. The big sharp light and LCD on its front and single-arm pantographs are impressive for me. This time, "Irodori" operated as the train for Tokyo Disneyland. I didn't know the one from Nagano existed. I want to go there to photograph again when the one from Tohoku or Niigata comes. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
May 25, 2020 10:05:45 PM
コメント(0) | コメントを書く
[鉄道日記] カテゴリの最新記事
|