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テーマ:鉄道(22175)
カテゴリ:鉄道日記
次は武蔵野線・京葉線を乗り継いで蘇我駅へ。この日一番の目的が、C61形蒸気機関車「SL内房100周年記念号」。 SL列車の始発駅、千葉みなと駅ではセレモニーが催されたため、非常に混雑していた。京葉線の車掌さんも「千葉みなと駅は大変混みあっています。ご注意ください。」とアナウンスしていた。僕が乗っていた列車が千葉みなと駅に着いた時は、SL列車が向かいのホームに停車中だった。僕もこの混雑を予想していたため、蘇我駅で撮影しようと計画を立てた。 しかし、蘇我駅にも数多くの撮り鉄の姿が見られた。SLが走る線路に一番近い1・2番線にはロープが張られるほどだった。 到着時刻になり、SLが旧型客車7両を牽引して側線にやってきた。SLはここで15分間の運転停車があった。しかし、SLはホーム先端よりも先にいたために、停車中のSL撮影は不可能だった。 初めてSLの撮影はまずまずの出来だったと思うが、またの機会に、ここでなくてもSLを撮りに行きたいと思う。 Next I went to Soga for "SL Uchibo 100the anniversary". At the start station of the Class C61 Steam Locomotive, Chiba-minato Station, the ceremony was held and the platform was very, very crowded. As a train I travelled on came to the station, the steam locomotive was stopping at the other track. I chose Soga Station because of the crowdedness. However, Soga Station was also crowded. At the end and edge of the platform, a rope has stretched the photographers not to go outside of the yellow line. The steam locomotive hauling seven classical passenger carriages came to the sidetrack on time and stopped on the track for 15 minutes. I tried to photograph while the train stopping, but couldn't do because the locomotive stopped over the end of the platform. My first steam locomotive photographing wasn't good, but I want to photograph steam locomotives again. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
最終更新日
May 25, 2020 10:45:21 PM
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