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テーマ:鉄道(21845)
カテゴリ:鉄道日記
今年2014(平成26)年の東急電鉄の新車導入を予想してみた。
2014(平成26)年1月時点で、置き換えられることが予想される車両は、東横線の5000系4本、田園都市線の8590系2本、2000系3本、8500系東武非対応車2本、大井町線の8500系4本と見られる。 I personally try to forecast how many and what kind of Tokyu Corporation's newly-built carriage would introduce. On January, 2014, carriages seeming to be replaced by the newly-built ones are four sets of 5000 Series on Toyoko Line, two sets of 8590 Series, three of 2000 Series, and two of 8500 Series on Den-en-toshi Line which can't go through Tobu Isesaki and Nikko Lines, and four sets of 8500 Series on Oimachi Line. 東横線に5050系8両編成3本(5177F・5178F・5179F)を投入。2013(平成25)年度車の5176Fとともに、東京メトロ副都心線への直通運転を前にした新車総取り換えのために田園都市線から同線に一時的に転属してきた5000系4本を置き換える。後述するが、この5000系は、新造の6ドアサハ車と独立M車と組み合わせて、本来の配置である田園都市線に復帰させる。 Toyoko Line needs three more 8-carriage units to replace four of 5000 Series which temporally transferred from Den-en-toshi Line to compensate for the lack of them to completely replace all old ones before the going-through service to Tokyo Metro Fukutoshin Line. The newly-built ones (5177F, 5178F, and 5179F) and the one introduced in 2013 (5176F) replaces the four 5000 Series. 田園都市線へは、5000系10両編成3本(5123F、5124F、5125F)と6ドアのサハ12両、独立M車となるデハ4両を新造。6ドア車と独立M車は、東横線から離脱する5000系4本(5118F、5119F、5121F、5122F)に組み込み、これら4本を田園都市線に復帰させる。これにより東武非対応車として残っている8500系2本(8506F、8542F)、8590系2本(8594F、8595F)、2000系3本(2001F、2002F、2003F)を置き換える。8500系と8590系は廃車、2000系は大井町線に転属となると予想される。 To Den-en-toshi Line, three 10-carriage (5123F, 5124F, and 5125F) and twelve 6-doored trailers and four motored ones, latter two of which would be coupled with the ones coming back from Toyoko Line to consist of 10-carriage unit, of 5000 Series introduce to replace seven remaining units which can't go through Tobu Railway lines. 8500 Series (8506F and 8542F) and 8590 Series (8594F and 8595F) would be abandoned and 2000 Series (2001F, 2002F and 2003F) would transfer to Oimachi Line. 大井町線へは、前述の5000系の投入で田園都市線を離脱する2000系3本を5両編成に短縮したうえで転属させ、8500系5両編成4本(8538F、8539F、8540F、8541F)を置き換える。8500系は廃車となり、大井町線所属の車両は各停用・急行用すべてVVVF車で統一することと思われる。 To Oimachi Line, three 2000 Series transferring from Den-en-toshi Line and shortened to 5-carriage replaces four 8500 Series (8538F, 8539F, 8540F, and 8541F) to realize that all sets on Oimachi Line become AVAF control units. 以上が僕の予想である。 2009(平成21)年以降東急電鉄は、副都心線直通に向けて東横線に優先的に新造車両を導入するという方針に切り替え、東横線用の5050系および4000系が新造車の中心となったほか、田園都市線用として製造された5000系を東横線用として転用した。 東横線の5000系は、4本とも副都心線対応改造が施されており、5050系や横浜高速鉄道Y500系と区別なく運用されてはいるものの、本来は田園都市線用に製造された車両であるため、同数の5050系で置き換えられることを以前から予測している。 他方田園都市線では、東武非対応車が運用上の大きな障害となり、これらの処遇をどうするかがこれまで課題とされてきた。本来投入される予定だった5000系が東横線へ「代走」として貸し出されてしまったことと、以降田園都市線への5000系の投入が滞っていたことが原因で廃車にできずにいた。 この状況を改善するため、5050系を必要数まで増備することで、5000系の代走を終らせるとともに、2009(平成21)年以降続けられてきた東横線への優先的な新造車両の導入は終了し、5000系など東横線以外の路線への新造車両導入が再開されることが予定されると思われる。 This is my personal expectation. Since 2009, newly-built carriages of Tokyu Corporation have introduced on Toyoko Line to meet the date for the start of the going-through service to Fukutoshin Line; 5050 and 5050-4000 Series preferentially be built and some 5000 Series, originally made for Den-en-toshi Line, transferred to Toyoko Line. Though the four sets of 5000 Series on Toyoko Line are adapted to Fukutoshin Line and are treated as the same 8-carriage 5050 Series and Yokohama Minatomirai Railway's Y500 Series, I have expected that these 5000 Series will be replaced because these originally be built for Den-en-toshi Line. On the other hand, Den-en-toshi Line has had a big problem on train operation to solve; how seven units which can't go through Tobu Railway lines treat since some 5000 Series temporally moved to Toyoko Line. To solve those problem, the last 8-carriage 5050 Series will be made to replace 5000 Series and to finish the plan of preferential introduction of newly-made carriages. お気に入りの記事を「いいね!」で応援しよう
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