JAAビジネスクラスの機内食:乗客からのクレームにあなたならどう言い訳しますか?
Comments: Japan Asia Airways(JAA) doesn't provide "Welcome Drink" when passenger on board even on business class. JAA doesn't serve appetizer and main dish separately so that there is no plate for bread. They just put on the meal tray just like economy class service as you see the photo. JAA doesn't have special salt and pepper container made with plastic or glass. JAA just prepare salt and pepper same as economy class. Looks anything is similar to economy service. It was really pathetic service style. Why can't they do just like other airline company do on this sector. However, it tasted OK!Rating 1-10 (worst-best): 3.5またまた無断転載してしまいました。オリジナルページへのリンク見るからにおいしそうなJAAビジネスクラス成田=台北の機内食です。じつはこの投稿者怒っておられます。それが証拠においしそうなのに10点満点の3.5点しか評価していません。怒っている理由はこうです。その1 ウエルカムドリンクがない。その2 前菜とメインディッシュが同じトレイで出てくる。普通ビジネスクラスならば別々に持 ってくるのに、エコノミークラスのようだ。3時間の飛行時間はは短くないと思う。その3 パンをトレイの上に直に置く。ビジネスならパンの皿があってもよいはず。その4 塩と胡椒がガラスの小瓶容器にはいってない。エコノミーと同じ袋入り。その5 同じルートを飛んでる他のエアラインみないなビジネスクラスのようなサービスができないの だろうか。ごもっともといえばごもっともなご意見かと。さて、あなたがJAAのCAだったとしてこの乗客に上記のようなクレームをつけられたらどう答えますか?私の意見?当然!赤い飛行機には気をつけろといったでしょう(笑)